Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Innan funkade det

Innan funkade det

Varför måste man logga in när man byter mellan användarkonton i W10 .
Allt blir bara sämre???
Antal svar på detta inlägg: 7
ändrar du till lokala konton så är det som förut
men du måste fortfarande logga in i store för att hämta appar i alla användar kontona annars så är det som förut

så vad har blivit sämre än detta.. att du inte viste ??
Jag har lokalt konto och när jag startar datorn behöver jag inte logga in, men när jag växlar mellan användarkonton måste jag skriva lösenord , Varför kan man inte välja som man kunde tidigare?? Att jag inte visste beror på att jag inte hade använt Windows 10 tidigare.
Det som skiljer åt är att om du inte kör lokalt konto, så kör du mot molnet, och då måste man logga in. Har man hoppat över W8.1 så förstår jag att du missat molnet och funktionen med Store
Annons
Jag har lokalt konto och min sambo har lokalt konto ,det är när man växlar mellan dom två kontona som jag vill slippa att skriva lösenord varje gång.Men det kanske inte går?
ändra lösenordet till att vara ett return/enter på båda så får man upp valet av konton i alla fall
om ni nu måste ha två profiler..
Vi har ju olika Startsidor och appar så det är därför vi har två profiler, hur gör jag för att ändra till return/enter slipper man skriva in lösenordet sen?
test med att gå in i din profil och ändra lösenordet till att vara endast ett blanktecken

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem