Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Booth

Booth

Specialuppdrag till dig Göcke eller nån annan kunnig!
Har av acer fått en cd skiva med uppgradering av Booth.
När jag har gått in på Booth och lagt cd/dvd överst men när jag startar om och trycker på f12 så kommer det upp windows Booth manager hela tiden.
Har pratat med acer support och dom fattar ingenting!
Vad göra?
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

uppgradering av booth borde de väl kunna fixa på telefon på acer
(booth ?? ) vilken boot

har förstått att du har en acer dator (vilken model?)
när du valt bootordning (startordning) startar datorn från CD/DVD skivan ??
och vad är det tänkt att du skall göra sedan...?
acer xc 600 är modellen
kan inte få fram CD/DVD som startordning
så det går inte att starta cd skivan
det är det som är problem
det kommer hela tiden fram windows Booth manager
har fått 4 cd skivor från acer
testa detta
http://korta.nu/DYb
Annons
Tack Göcke!
Nu gick det!
Tack vad bra..
Skulle köra igenom cd skivorna men det gick inte!
Booth mode finns inte. Går inte att ändra till UEFI! Så det är kört!
vad är det du försöker att göra ??
har lite svårt att hänga med i dina tankar
Jag har fått 4 cd skivor av acer för att uppgradera Booth och lägga in windows 8.1 som inte finns kvar i datorn. Jag har problem efter en uppgradering av windows 10 att jag får en blå skärm ibland.
Efter ditt tips så startar cd skivan men sen säger datorn att jag måste ändra till UEFI i Booth mode. Min i min boothversion så finns inte Booth mode med där man kan ändra till UEFI!
På acers hemsida finns det en uppdatering av Booth men den funkar inte heller att köra. Nu vill acer ha in datorn för att fixa till den på reklamation men då skulle jag vara utan dator i 14 dar och jag vet inte om jag klarar det! Men har kanske inget val....
problemet som du har är att den hårddisk du har är formaterad efter win8.1 det gör att du kan ha två dolda partitioner som sätter käppar i hjulet för dig

Det borde Accer ha kunnat fixa precis som det där om hur du kommer runt boot (start) ordningen när du skall starta från dvd.

de har lösningen på hur de har byggt sina datorer

Taskig översättning:
UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) är en standard firmware gränssnitt för datorer, för att ersätta BIOS (basic input/output system). Denna standard skapades av över 140 företag som ingår i UEFI konsortiet, inklusive Microsoft. Det har utformats för att förbättra programvara interoperabilitet och adress begränsningar av BIOS. Några fördelar med UEFI firmware inkluderar:
• Bättre säkerhet genom att skydda pre-start-up- eller Pre-Boot-processen mot bootkit attacker.
•Snabbare start tider och återuppta från övervintra.
•Stöd för enheter större än 2.2 terabyte (TB).
•Stöd för moderna, 64-bitars firmware-drivrutiner att systemet kan hantera mer än 17,2 miljarder gigabyte (GB) minne under start.
•Förmåga att använda BIOS med UEFI hårdvara.
det innebär också att de förmodligen kommer att kreditera dig en saftig summa pengar
Obs
Alla 64-bitarsversioner av datorer som kör Windows med en logotyp från programmet Windows certifiering kommer att använda UEFI istället för BIOS. Mer information om datorns stöd av UEFI, se produktinfo som följde med datorn.

det innebär ju att du kan aktivera uefi stödet osv

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem