Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Varning för Kaspersky

Varning för Kaspersky

Provinstallerade det för en månad sen. Fick inga varningar överhuvudtaget under tiden. Innan jag bokade 1 år så gick jag igenom historiken.
Döm om min förvåning när det står att datorn fått 4 Trojaner som inte kunde desinficeras !!??

Ringde deras support, hamnade hos en fullkomlig idiot som hela tiden frågade efter mitt reg.nummer, försökte förklara att jag ville ha en förklaring till varför deras program var så dåligt och jag endast provat under 30 dagar. Han upprepar reg. nummer please. 3 fyra ggr. Till slut frågade jag var f-n han satt nånstans, Indien eller? Nä..............Filippinerna. Anyone there speakes Swedish? Ohhhh no, wait a second, ooooohhhhh No. Bad honom att gå ut och rulla sig i snön.

Provinstallerade sedan Avast, och sen fanns ingen mer internetanslutning, inget nätverk, eller n-verksanslutning.
Avinstallerade, startade om pc;n och vips fanns anslutningen.

Vad skall jag använda för skydd? Kondomerna räcker inte runt datorn!!
Göcke eller ngn annan, please help me.

Har nu slitit i drygt 5 timmar innan jag kom in/ut (på nätet alltså)
o.s.a

Med vänlig hälsning

Masken
Antal svar på detta inlägg: 5
Norton security!
Jag använder detta program. Helt suveränt! Finns att få på prövotid.
Svensk support fast dom sitter i Grekland.
Varför inte använda Microsofts gratisprogram?
Windowsbrandväggen och Defender (antivirus). Jag har Win10 och de programmen funkar alldeles utmärkt.
PC för allas test!

Vi rekommenderar däremot inte att du använder Windows Defender som virusskydd. Anledningen är att det använder samma virusdatabas som Microsofts fristående antivirusprogram Security Essentials, och Security Essentials var ett av få program som fick underkänt i AV-tests senaste rapport. Det stoppar exempelvis bara 78 procent av nolldagarsattackerna. Inget av programmen i det här testet är i närheten av den låga siffran. Windows Defender saknar dessutom många av de skydd som ingår i de säkerhetspaket som är med i testet.
Annons
ska jag vara ärlig så kan ni skita i alla tester
det bästa skyddet är ni själva

får ni in de nyaste skitet i datorn hjälper inte något skydd i världen

själv så har jag slutat att ställa mig på någon av AV skyddets barrikader

så länge inge åker fast . så frodas trollen.

att vi som konsumenter har så liten makt i detta är sorgligt.
Hej masken, jag använder Baidu Antivirus, som är snabbt och inte tar så mycket resurser i datorn. Fungerar utmärkt. http://antivirus.baidu.com/en/

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem