Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10 Log in

Windows 10 Log in

När jag ska starta datorn på morgonen, och logga in går det inte att logga in utan att starta om, jag ser att vid första försöket kan jag skriva bokstäverna men inte siffrorna.
Kan man ta bort funktionen med log in?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja det kan du. Du kan gå in på användarkonto och välj Logga in med lokalt konto istället
Vill du slippa logga in verje gång du startar datorn så gör så här.

Tryck Windowstangenten + R samtidigt och kopiera in control userpasswords2 och tryck okay. Klicka ur rutan tryck verkställ och starta om datorn
Nu har jag W10 !! Får se om jag hittar rätt i de nya, en grej jag
inte hittar som fans på inställningar är storleken på min text som
jag tidigare hade på zomat 125, finns det något annat som gör min
tex lite större ?
Annons
... längst uppe till höger, klicka där och du kan zooma in större och mindre text!
Ja, jag hittade det under ...... och då kom det fram, Mer, och under den kunde jag
ta fram den storlek jag ville ha !!! Tack Maud !
Allt ordnar sig, sedan finns det ju sidor man inte besöker alla dagar och andra med som man får göra om proceduren och öka volymen, men livet går vidare ändå. God forts. L.
Wi10

När jag starta w10 så kommer skrivbordet upp lika så när jag varit ute på en sait.

Då blir det att sätta pilen nere på windowsmärket förr att få upp sidan med Apparna.

Hur ändra jag det så alltid sidan med apparna starta. Hoppas ni fatta vad jag mena?
i åtgärds centret nere i aktivitetsfältet så finns surfplatteläge att klicka för

och i aktivitets raden så finns även en ikon som heter Aktivitetsvy , där man kan se vilka appar man startart , (och vill stänga)
Tack Göcke!!
Apropå textstorlek och fönsterstorlek. Om ni har mus med ett rullhjul. Håll nere CTRL och rulla med hjulet så zoomar ni. Fungerar i webbläsare och i flera program, ex Word o excel

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem