Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorn stängs inte av ordentligt

Datorn stängs inte av ordentligt

Hej

Jag har fått ett problem med min ASUS VivoBook S551LN som gjort mig sömnlös och håller på att göra mig galen.

Jag uppdaterade till Windows 10. En "ren installation med Microsoft egen avbildning som jag laddade ner och helt plötsligt fick jag massor av problem. Det har vart jättemycket problem med att hitta drivrutiner som fungerar och som inte krånglar på ett eller annat vis. Nu har jag efter veckor fått ordning p...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Det de flesta brukar göra som fungerar "webProwl2 " är att gå in under energi-inställningar och stänga av /bocka ur rutan "aktivera snabbstart" . Det hjälpte dock inte mig. Men det kan vara värt att prova för dig.

förjäkligt att köpa ny dator och den inte fungerar redan efter ett år. att man ska behöva ha ständiga datorproblem med omstarter år 2016 när vi samtidigt skickar robotfarkoster till planeten mars tycker jag rimmar illa och är märkligt.
har du också en ASUS dator webProwl2?
Nej brickan! Ett par år gammal Packard Bell laptop! Tack ska försöka gå in på energi-inställningar senare!
Annons
Ok webProwl2. Tala om hur det gick. Det funkar som sagt för de flesta.

1 På skrivbordet högerklickar du och väljer anpassa i rullmenyn.
2 Gå sedan in på låsskärmen.
3 Sedan timeoutinställningar för skärmen
4 sedan till fler energiinställningar
5 ange hur strömbrytarna ska fungera
6 sedan "ändra inställningar som för tillfället inte är tillgängliga
7 Bocka ur rutan "aktivera snabbstart"
8 spara inställningarna

klart

återstår att fortfarande söka efter mitt problem. Jag ska prova lite mer någon ledig dag. Men tips mottages gärna.

Brickan
Få kontakt med Asus och få support därifrån verkar ju helt omöjligt. Kommer nog att tänka mig för innan jag köper något det står Asus på igen :-/
Jag köpte en mac som jag nu sitter och "pular" med. Kul med ny plattform. Mycket verkar bra med Apple operativet, men det är mycket begränsningar och saker man inte kan göra med mac tyvärr.

Troligen hittade jag sedan problemet med min PC också (typiskt). I fall någon behöver veta är jag till 90 % säker på att det var drivrutinerna till programmet smartconnect som inte fungerar med windows 10. Genom att avaktivera den funktionen ser det nu ut att fungera.

Ha det fint

Brickan
tack för feedbacken och lycka till med din mac.
tack. Men det var mycket som inte gick o göra med en mac. Kanske går tillbaka igen

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem