Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Svtplay

Svtplay

När jag ska se nåt på svt play så har jag inget ljud!
Har gjort en återställning och då kom ljudet tillbaka men har nu försvunnit igen!
Vad är knas?
Antal svar på detta inlägg: 10
Klicka på högtalaren vid klockan och se om den är aktiv kanske.
Det har jag gjort tidigare och inga problem där.
Gör som Bandit säger men du skall högerklicka i stället. Välj därefter ljud. I ljudschemat som då kommer upp finns många olika inställningar för ljud att testa kopplade till olika program.
Annons
Jag har varit där en massa gånger och rotat men vet inte vad för inställning jag skall ha!
Det bör vara markerat på högtalare om det nu är sådana du använder.

Men en fråga. Är det bara svtplay. Kan du spela upp musik eller andra ljud
Öppna programmet svt play. Högerklicka ljudikonen i meddelarfältet. Upp kommer då "Öppna Volymkontrollen". Klicka på Uppspelningsenheter. Välj sedan Uppspelning. Se till att högtalarikonen där är förbockad med en grön bock.
Detta gäller i alla fall för en Asus laptop!
Jag har en grön bock hos mig också!
Jag har inget ljud på crome heller men nu har jag gjort en system återställning och då funkar allt normalt igen.
jag har nåt skit i datorn för om jag ser på SVT play på förmiddagen utan problem men sen på eftermiddagen då jag startar upp igen då är ljudet borta!
?????
Om du nu har så mycket problem , hur vore det om du kontrollerade i loggboken om du har konflikter. där kan du se på klockslaget när du kör och får loggat fel..
När svt play är öppen, antingen direkt eller som flik, skall det finnas en liten högtalarikon uppe i själva fliken. Man kan högerklicka fliken och välja ljud på eller ljud av.
loket55 , testa nu om svtplay fungerar , de har gjort några justeringar idag

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem