Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Lösenordsbytadagen

Lösenordsbytadagen

Visste ni att det är lösenordsbytadagen i dag,då byter proffsen lösenord. Eller hur Göcke?

Nå väl! Jag har haft mitt lösenord på INS sedan start. Vad skulle kunna hända? Att dom gick in på forumet och skrev en massa olagligheter det är allt. Sedan kommer dom år mina länka så!!!!

Men jag tror att jag ska byta i dag,för sakens skull!
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Thomas2:

"Vad skulle kunna hända? Att dom gick in på forumet och skrev en massa olagligheter det är allt. Sedan kommer dom år mina länka så!!!!"

Det finns mycket värre saker än så, men det är ett stort problem hur säkerheten ska kunna höjas. Det är en whackamole-grej!
Har man svårt för att komma på ett bra lösenord så kan man alltid kolla in: www.safepasswd.com där kan man generera ett lösenord på alla möjliga vis alltså siffror till alla tecken från 10 tecken till närmare 80 tecken eller fler.
Hur viktigt är det att bekymra sig om att nån ska ta över mitt konto på nån sida på internet?

Vad kan hända? Att dom snackar illa om mig eller andra i mitt namn? Bekymrar ni er inte om fel saker i denna värld som är så upp och nedvänd?

Bekymmer om att förlora pengar på stulet kreditkort? Det bekymret kan jag förstå.
Jag har löst det så att jag har ett betalkort kopplat till ett bankkonto där behållnngen alltid är 0. Varje gång jag ska handla på internet med kortet så för jag över den summa som jag ska handla för till kontot som kortet är kopplat till. Kan då aldrig förlora nåt även om kortuppgifterna blir stulna.

Annons
Hello MorInga, det där med betalkortet är ju en smart åtgärd, och tyvärr börjar det ju bli ett måste i en massa andra saker också, som förut var helt naturligt att man kunde lita på folk och omgivning. För flera år sedan när man skulle tanka bilen på en automatmack satt det ett kontokort kvarglömt i automaten, det var ju ingen konst att spåra ägaren så jag sände det till mackens kontor, men hörde sedan inget av det, så tacksamheten är inte alltid den största. Men, tiderna har ändrats och kommer också att fortsätta i den stilen. Må gott. L.
Dom allra flesta säkerhetsproblemen sitter i operativsystemet och ni kan ju gissa vilket OS som dom flesta använder.


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem