Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Konstig muspekare rör sig själv

Konstig muspekare rör sig själv

Hej
Behöver fråga er experter hur jag kan åtgärda min muss som på två av minna bärbara datorer plötsligt lever ett eget liv och rör sig själv mant upp och ner.
1. HP pavilion dv6 med windows 7
2. ACER travel mate 6292 med XP.

Jag har senaste drivrutinerna och ska jag ladda om dom ska den gamla tas bort och hur ska jag då komma åt att ladda ner/arbeta utan Mus, fattar ingenting.
Mvh
Edde
Antal svar på detta inlägg: 8
hade själv ett liknande problem.
då satt det en massa skit och några hårstrån under musen
Hej edde, inga bärbara här, men att musen rör på sig händer även här ibland, det är något fenomen som inte är färdigladdat tror jag men är ju inte helt säker, men som sagt, det händer och speciellt om man har flera sidor på G och rätt fullt igång. Du får kanske lyssna med någon expert,lycka till.
Hej
Jag tackar för svaren.
Jag har inte en lös mus utan en tuchpad och det är den lilla grejen på skärmen som har fått fnatt och far omkring redlöst.
edde
Annons
Hej, samma här. Känns som om någon tar kommandot över pekaren. Har en nyare Lenovo, kör w10. Försöker stänga ner så många program som möjligt. Sen ur med elsladden, bort med batteriet.

Omstart. F-n man får panik när det händer. Mycket läskigt.
Expert efterlyses som och belönas med
En del tycker det bara är skönt när muspekaren rör sig lite. Annars är jag säker på att loket55's råd är tillfredställande
Har du tid och vänta till lördag så kan jag testa ..
Annars så borde du inte göra så stort väsen av det.
Att du skall få drivrutinsfel på två datorer samtidigt och med två olika OS är inte troligt. Stäng av musplattan på dv6 osv...
Testa med en vanlig mus. Och gör rent tangentbord och musplatta kan ju hjälpa annars är det. Det klassiska . Starta om datorn
Som sagt Göcke, och även loket, bra grej är att städa,städa, och åter städa UNDER musen, hur det än är så uppstår vissa samlingar av små strån därunder, och troligen orsak till allt i detta fall. Ordning med TV igen,Bredbandsbolaget har gjort upp med leverantörerna, skönt , då kan man se Saturday Night på nian/Lördag, morsning o godbye.
har nu testat 8st HP DV6 datorer och inga får några konstiga mus platte drivrutiner. så edde du får nog leta efter andra orsaker

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem