Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Jag vill ha Edge

Jag vill ha Edge

Hej, Jag har nyligen laddat ner win10. Allt funkar någorlunda, förutom att ingen webläsare Edge finns. Däremot nog IE 11 Dessutom finns inga appar ( som jag gärna kan vara utan. Vet att det finns knep att fixa med de är så knepiga via cmd o.d Kan jag ladda ner win 10 på nytt över det gamla, så jag behåller mina nuvarande filer? Finns det att ladda ner enbart Edge?
Antal svar på detta inlägg: 5
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=48126

fast det är märkligt att den inte är med
Det här kanske skulle fixa dina problem. Hittade det i ett forum

How to fix: Win + R and enter: C:WindowsSystem32WindowsPowerShellv1.0powershell.exe

At the PowerShell command prompt, enter: Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)AppxManifest.xml"}


mer finns här neda
http://www.windowscentral.com/how-to-reset-microsoft-edge-windows-10
Ledsnade rota i systemet. Återställde till Win8.1
Annons
Synd ja kört Win 10 sen det kom , tycker det är toppen , gilla inte alls win8.1. Försök instalera igen , ja tror dom snart kommer ta betalt för uppgradering Med vänlig hälsning .
En tråd som är riktigt förvirrad

windows 10 är ett opperativ

edge är standard webbläsare i win 10
IE11 är med som tillval i win10 (IE11 = internet explorer 11)

kör man inte i surfplateläge så syns inte apparna som ikoner som man måste lägga till själv på ytan som heter start

annars så syns allt under alla program som förut

och appar-ikonerna är inget annat än genvägar till just program

så skillnaden är minimal i handhavande . om man inte vill röra till det

valet står alltså att visa ikonerna i surfplatteläge eller visa skrivbordet som fungerar som förut.

kör man inte i surfplatteläge så går det lika bra att lägga genvägar till det man använder på endera skrivbordet eller i aktivitetsfältet (den rad som finns i nedre delen av skärmen) och som man kan jobba med precis som man gör redan från XP-tiden

så vad är det som är så svårt att förstå...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem