Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Pajade brillor

Pajade brillor

Hej alla vakna. Jag hade sönder mina glasögon. Dom är av typen inga bågar utan skalmarna sitter direkt i glaset (typ Svennis) Skalmen gick av precis vid glaset så det var i stort sett bara skruven som satt i glaset. Kollade på nätet om man kunde få dom lagade, och se, det kunde man. Egentligen hittade jag bara 2 företag som sysslade med detta, en här i Stockholm och en i Gävle. Gävleföretaget har det bästa priset. Sagt och gjort. Jag skickade dom dit i ett svarspost, alltså inget porto. Detta i Måndags. I dag kom dom och jag fick betala 419:-. Det blev kanonbra. Företaget heter Designverkstan i Gävle.
Detta var Februaris 1:a jä-skap. Sen bet jag av en tand och där måste dom fixa en krona. Det blir nog den dyraste kronan i år. Sen blev det influensan som tog en vecka. Det hade varit smartare att vaccinera sig. Pga detta blev bilen stående bra länge så den ville inte i morse. Så det blev till att införskaffa en hjälpstarter. 835:-
Och Feb som inte är slut än.
Antal svar på detta inlägg: 3
Vi får hoppas att mars blir en bättre månad.
Hej Bobo, ödets makter rår vi inte på ännu i alla fall, eller som flickan sa;Är det inte det ena så är det det andra, när hon blödde näsblod. Hårda bud och kostar pengar gör det ju också allting, själv inhandlar man glasögon på Åhlens eller något annat företag, de säljer ju nästan överallt nu och man kan pröva sig fram till rätt styrka. OK, bra att du fick till allt. Hälsn. L.
Du kan ju vara glad att månaden bara har 29 dagar iallafall!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem