Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

W 10 Flagga ur funktion

W 10 Flagga ur funktion

Trycker på flaggan i v-nederkant för att lägga datorn i strömsparläge, alt. stänga.

Ingenting händer !!??

Någon som har svar på gåtan?
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Förstoringsglaset alltså "sök" fungerar inte heller, kan tilläggas
Och nu,;;;

klickade på det stora E;et i understa raden, därefter försvann det totalt.
Alla problem på min laptop verkar ha startat sen jag installerade F-secure testversion 30 dagar. Blir snart tokig.
Jag har ingen lösning på det heller, men råkar ofta ut för samma problem men med min stationära dator. Samtidigt fungerar inte pratbubblan "meddelande" som finns vid klockan, jag har upptäckt att om man högerklickar på flaggan och i den menyn väljer starta om så fungerar det ett tag efter omstarten.

Men det ska väl inte vara nödvändigt egentligen.
Annons
mitt tips gör en återställning till innan du laddade ner f-secure eller avistallera f-secure och se om det är orsaken till problemen
Något liknande har även hänt mig. När jag trycker på flaggan kommer en blå ruta upp med texten;

Allvarligt fel.
Din start-meny fungerar inte. Vi försöker åtgärda den nästa gång du loggar in.
Logga ut

Sedan kommer jag till inloggningsfönstret när jag trycker på knappen, men ingen skillnad efteråt. Jag har återställt till tiden innan det var så här - men det fortsätter i alla fall. Jag har haft f-secure men avinstallerat det innan detta började.

Jag tror att dessa problem uppstår med Microsofts nya uppdateringsrutin. Om man gör en omstart brukar det lösa sig då ev uppdatering då sker. Jag hade dessa problem länge, men nu kollar jag om det finns uppdateringar innan jag stänger av.
Antingen står det att det finns uppdateringar och då klickat jag på knappen starta om nu. Annars söker jag efter uppdateringar och finns det några klickar jag på samma knapp. På så sätt har jag full koll på uppdateringarna.
Att högerklicka på flaggan ger samma besked -Allvarligt fel, Logga ut!

BoboSlacke - hur kommer jag in till Windows Update när jag inte kommer in via flaggan?
Kommer in via högerklick på flaggan. Sök fungerar inte.

Och

Hur uppdatera 10;an? Borde detta inte ske automatiskt?
Flaggan + i därefter Uppdatering och säkerhet därefter knappen sök efter uppdateringar eller om det står att den kommer att starta om efter x antal timmar, tryck på starta om nu
Ok Flaggan + vad ? står inte uppdatering på ngn rad.

Vad jag saknar mest är det stora e-et i underkant, som man klickar på där man b.la får fram "alla appar", foton, e-post, väder ja ni förstår vad jag menar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem