Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

W 10 Flagga ur funktion

W 10 Flagga ur funktion

Trycker på flaggan i v-nederkant för att lägga datorn i strömsparläge, alt. stänga.

Ingenting händer !!??

Någon som har svar på gåtan?
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4

angående stor text , liknar det även zoomfunktionen av innehållet i fönstret
och då måste du nämna om det är i IE eller i Edge
One key recovery är ett program som man kan använda i stället för Windows egna för att ta backup och restore av hårddisken. Du måste ha backat upp din hårddisk med programmet för att du ska ha någon nytta av det. Det finns installerat på Lenovo-datorer (åtminstone min) och då finns en kopia av systemet som det såg ut då du köpte datorn. Kopian ligger på en egen partition på hårddisken. Där finns alltså en kopia av systemet, men var det W8 när du köpte maskinen så är det en kopia av det systemet som finns där. Själv backar jag upp mitt system en gång i månaden. Då till en extern disk.
Tack BoboSlacke!
så kan det vara

textstorleken är nog att du har kommit åt förstoringsglaset
det för du med windowsflaggtangenten + eller - för att backa
Annons
IE använder jag kan inte ens byta webläsare. Har som jag sagtäven tappat Edge, klickade på den ikonen för att kolla vädret, då försvann symbolen och resten också tror jag.

Bokstäverna ovanför i sökfältet ser ut som på den gamla goda 360 tiden haha, minnen bara väller in.

Skämt åsido det ser för dj-ligt ut.
masken läs om förstoringsglaset , en funktion som inte många vet om i mitt förra inlägg'

windowsflaggans knapp plus + tecknet startar den och minustecknet minskar fönstret innehåll
stänga av funktionen gör du med att trycka krysset i den programvarans lilla styrfönster
Tänkte printscreena, för att visa, vad som hände när jag tröckte på knappen kom 2 överlappande sidor upp. Stängde ner gick tillbaka in på i-start, och vips var allt i sin ordning för utom sökfältet som har större bokstäver.

Plus att det jag skriver här har dubbel storlek mot normalt.

Bara problem 1 kvar, Edge, + winflagga och sökfältet som inte svara på anrop. Får väl trycka lite mer, o se vad som händer.
kör så det rycker
är ju en beprövad modell

felet är bara att man sen avsäger sig att man gjort något när frågan ställs

en klassisk variant
nu måste jag
Fick gratishjälp av supporten, då jag "ringde fel" (microsoft)

gjorde en recovery + nyinstallation, som enl. dem skulle spara alla gamla och nya filer tog 4 timmar.
Allt normalt igen förutom att 4 av 20 album ej innehåller foton.
Men de finns kvar i datorn, men går ej att hämta in i deras respektive album.

Får försöka lösa detta.


Tack för alla tips, och tack Microsoft företagssupport som hjälpte en privatanvändare.


Låter som du har problem med appen foton.
Ring suporten igen

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem