Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Registerstädningsprogram

Registerstädningsprogram

Jag har kört Ccleaner i flera år och inte drabbats av några problem. Nu har jag också provat Privazer.

Några gånger har ccleaner räddat en misslyckad installation, genom att den städat upp i windows register, men min fundering och tanke är nu.
Hur mycket nytta gör dessa program egentligen och har man någon koll på att de verkligen gör någon nytta.
Det finns ju ett flertal liknande program som lovar guld och gröna skogar och om man betalar fullversionen så städar det bort 500 registerfel ytterligare än vad gratisversionen gör, osv.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har använt CCleaner i många år och städat med. Eg. så vet jag inte heller vilken nytta det gör. När W10 uppdaterades för ett tag sen så avinstallerades dock programmet av W10. (jävla sätt)

Jag har också ett betalprogram som heter Advanced Systeme Care som gör mycket mer så jag har inte brytt mig om att återinstallera CCleaner.

Jag hade också Advanced -.-----
Men det poppade upp så mycket rutor så jag tog bort det och jag har ingen aning om hur bra eller dåliga dessa program är.
Finns det inte någon som på mera vetenskaplig nivå kan berätta??
Ni kan ju testa själva med vad som de tar bort

genom att först spara hela registret
och sedan köra en rensning
och sedan spara det nya registret
och köra en diff mellan filerna

själv så anser jag att programmerare som inte kan bjuda på eget avinstallationsprogram av det man installerat , är dåligt programmerat.

och Microsoft gör rätt i att blockera de program som inte är kompatibla med win10
tillräckligt många göttar sig för djupt i systemfilerna.
Annons
Bra svar Göcke. Har inte tänkt så långt. Min enda cell var upptagen med något annat.

Jag ska prova att göra detta.
när du säger diff. Är det då storleken du menar?
När man kör något av dessa program så hittas ju nästan alltid en del problem, men hur mycket av dessa problem påverkar datorn.
Diff är när man jämför innehållet i två filer. Tex om det saknas en mening i ett dokument. Och är det mycket som skiljer så ser du det även i filstorleken.
Hur var det nu igen med SSD diskar + städprogram? Skall man överhuvudtaget använda några städ- eller komprimeringsprogram till SSD diskar??
Och komandot comp är ordet i windows
Skriv help comp
I comandotolken
Nu blandar vi inte in diskar i den här tråden tack
Annars är svaret nej man ska inte diskoptimera en ssd disk som man gjorde med mekaniska diskar. Det är inte nödvändigt när man inte har mekanik att ta hänsyn till
Bra upplysning, Tack!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem