Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Live Mail

Live Mail

Hej alla.
Fick ett mail från Microsoft om att LiveMail inte kommer att fungera för Outloock eller Hotmail. Dom rekommenderade att man ska gå över till deras app för att lösa detta. Samtidigt skriver PC för alla att om man vill ha en bra mailklient ska man använda Thunderbird och inte Microsofts app. Jag har mina huvudsakliga mail hos Comhem och dessa berörs nog inte av detta. Nu står jag här som åsnan mellan hötapparna. (Jag använder alltså Live Mail nu)
Antal svar på detta inlägg: 4
BoboSlacke , klienten windows-live mail ska bort på allt som har med windows8 och 10
där ersätts den med e-post appen så det är bara att registrera kontona där.
inget stort problem , men Microsoft jobbar hårt med att göra mailen synkroniserade i olika miljöer , så det är förståeligt att de vill slakta de programvaror som inte fingerar i alla miljöer.

så har du behov av att synkronisera mail/kalender osv och har w8/w10 så är du bringad att byta , live-mail har redan ställt till det i windows10 så det räcker. så av installera det omgående
comhem har väl webklient du kan använda.
precis som med alla andra som Gmail/Hotmail osv.

kör ni vista/win7 så skall det inte vara några problem. med live-mail klienten ännu
hur man av installerar windows live-mail
sök kontrollpanelen och stega dig fram

kontrollpanelen/program och funktioner/windows live essential 2012

högerklicka och välj ändra
där kan man kryssa för enbart det man vill av installera
Annons
Tackar Göcke.
Nu har jag konfigurerat mina konton i Appen och det verkar ju funka. Nu ska jag bara försöka få mina sparade mail från Live mail till appen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem