Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skrivar problem

Skrivar problem

Har en Cannon skrivare MG 5450 , som fungerat perfekt, men nu kommer det bara blanka sidor, gör kontrollutskrift och allt fungerar med alla färger perfekt.
Verkar vara att den inte hittar någon kontakt med datorn. Någon som har en ide´ hur jag ska få det att fungera igen.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej, ingen expert här direkt, men verkar det inte nästan som skrivaren på något sätt hamnat utanför programmen, kanske du ska prova att ominstallera den , bara en tanke här, lycka till, L.
Har du kollat att det inte är något så enkelt som att någon kabel inte sitter i som den skall?
Hej reb13.

Vill du inte ha någon hjälp med ditt problem eftersom du inte svarar på våra tankar?
Annons
Han kanske gör annat än surfar på nätet.

En fråga som bör ställas är om han kör trådlöst eller via kabel.
Gäller det utskrifter från dator eller annan enhet?
Hej alla vänner, tack för alla förslag, problemet är kvar, men upptäckt att om jag försöker skriva ut internet start sidan fungerar det, men ett mail går inte.
Jag är väl för dålig med detta. Det har ju fungerat, men efter att jag försökt skriva ut en länk till en retursedel blev det så här.
kan du skriva ut en word sida , eller en sida från anteckningar..

att skriva ut websidor är inte att rekommendera. och framför allt inte länkar.

kontrollera din skrivarkö

och tala gärna om, om du kör win10 eller något annat os , så vi vet vilka menyer du har osv.
kan inte skriva ut från word, har win 10, skrivar kö 0
hur är skrivaren ansluten , via USB eller ??

Har du en den USB ansluten
dra ur USB kabeln i datorn
starta om datorn och skrivare
anslut USB kabeln

alternativet nu är att du installerar om de drivrutiner som cannon erbjuder
Hej Göcke, Tog ur kabeln från datorn till skrivaren stängde av den, startade om datorn satte i skrivar kabeln i gen. Avinstalerade sedan skrivaren hämtade nya drivrutiner från Cannon, men det kommer bara vit papper vid utskrift. Provade att skriva ut en faktura som jag fått i pdf format, då kommer företagets logga med på arket meningen övrig text. ( Men de hade skickat med en utskriftsmölighet i html och se där fick jag ut fakturan utskriven.) kan detta ge någon ledtråd.
kom den i färg när du skrev ut html??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem