Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Återställning

Återställning

Jag har fått problem med min Vista, men jag har två st återställningsskivor. Hur använder jag dom?
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

LassesS60, bra fråga, hoppas du får svar av någon som vet. DN i dag varnar för falska virus-mail på första sidan, en sak man får tänka på då, det börjar bli ett rent h-te som vissa uttrycker sig. I mailen hotas det och krävs pengar för det snor filer, dags att börja skriva för hand igen kanske. Lycka till. L.
Starta datorn med skivan i datorn och välj att starta från dvd.

Men vad är det för fel du har??
Jadu Göcke, om jag bara visste...

Det började med att jag tänkte ändra från Vista till Windows 7, och allt väl så långt, tills det stod på skärmen att skrivbordet skulle justeras?! Därefter blev skärmen gråfärgat och pilen gick inte att flytta. Jag avvaktade hela kvällen och inget hände.
Datorn fick chansen hela natten och på morgonen hade tyvärr ingenting hänt, samma gråa skärm och ingen förflyttning av pilen gick att göra.

Jag provade med allt som min lilla Järna kunde förmå, innan jag bestämde mig för en fabrikare, nu går inte det heller.

Jag ominstallerade servicepack1 och sedan med s.pack2, då blev det stopp, kunde läsa någonstans att s.pack2 inte längre är tillgängligt...?!

Datorn verkar fungera hjälpligt, det går att ladda ner olika program till "mappen hämtade filer", klickar jag på mappen för att hämta händer ingenting. Det går inte att installera, "kör" osv.

Jadu Göcke, jag vet inte vad jag ställt till med...???

Annons
Låter som du skall sattsa på att försöka installera windows 7. Om du har den skivan.

Vad är det för dator och modell.
LassesS60; Enligt Microsoft skall Service Pack för Vista finnas tillgängligt för nedladdning.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/service-packs-download#
sptabs=vista
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-vista/learn-how-to-install-windows-vi
sta-service-pack-2-sp2
Håller just nu på med installationsskivorna, skiva nr 1 är klar.
Skiva nr 2 har varit i datorn flera timmar och stannat endast vid 9 %...
Den får väl vara så hela natten, innan att jag vidtar någon åtgärd...




Näe Göcke, jag har inte skivan med 7an, jag hade laddat ner från internet innan mitt problem blev ett faktum...

God morron, inatt har ominstallationen i min dator ökat från 9 % till 15 % med texten: "Uppskattad kvarstående tid: 2116 minuter"...

Bakom den översta ibockade rutan står det: Formaterar om Windows-partitionen på din hårddisk. Detta är klart med skiva nr 1.

Med nuvarande skiva 2.
Bakom den nedersta ibockade ruta står det: Återinstallera det ursprungliga innehållet.

Så jag får väl vänta i ca 35 timmar och se vad som skett...

Trevlig helg på er så länge...

Tur att jag har en Laptop...
Ngt är fel i din dator

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem