Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Produktnyckel Windows 10

Produktnyckel Windows 10

Jag installerade en Win 10 med hjälp av en produktnyckel från Win 7 PRO.
När jag sedan kollar i win 10, så kan jag se en produktnyckel med en massa *** och som visar fem andra tecken i slutet än den produktnyckeln jag angav till win 7.
Får jag en annan produktnyckel till Win 10 PRO än jag angav och var kan jag se hela numret?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

klicka på förstoringsglaset bredvid windowsflaggan och skriv "visa ditt produkt id"
Högerklicka på Windows flaggan och välj "System", längst ner på "Systemsidan" kan du se "Produkt ID" samt ändra Produktnyckel.
Kan det hjälpa?
Tack, men Produkt-id får jag fram, men jag undrade om Produktnyckeln.
På Produkt-id står det en sifferserie, typ:00485-30040-00000-BA359
På Produktnyckeln står det: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-6MT6Y,
alltså inte samma siffror i slutet, och inte samma siffror som på produktnyckeln jag angav för Win7.
Det är nyckeln jag vill få fram eftersom jag har nyckeln för win7 men inte för win 10 som jag installerat.

En annan sak, hur får man fram verktygsfältet i Edge?
Jag skulle installera Samsung Kies, men får meddelande att Samsung inte är betrott. Hur kan jag installera en fil från en obetrodd ?
Annons
Hitta produktnyckeln för Windows 10



Gäller för Windows 10

Gäller för Windows 10


En produktnyckel är en 25 tecken lång kod som används för att aktivera Windows. Den ser ut så här:

PRODUKTNYCKEL: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

Aktiveringen hjälper till att verifiera att ditt Windows-exemplar är äkta och inte har använts på fler datorer än vad som tillåts enligt licensvillkoren för programvara från Microsoft.

Du hittar produktnyckeln på olika sätt beroende på hur du köpt ditt exemplar av Windows 10:

•Om du har köpt Windows 10 från en auktoriserad återförsäljare finns produktnyckeln på en etikett inuti förpackningen.


(b)•Om du har köpt en digital kopia av Windows 10 från en Microsoft-webbplats finns produktnyckeln i bekräftelsemeddelandet du fått efter ditt köp, eller så skickas den digitalt som ett berättigande och i så fall får du ingen produktnyckel. Om du till exempel har uppgraderat till Windows 10 utan kostnad får du ett berättigande i stället för en produktnyckel.(b)


•Om du har köpt en ny dator med Windows 10 är produktnyckeln förinstallerad och datorn aktiveras automatiskt eller så finns den i datorns förpackning eller i äkthetsbeviset (Certificate of Authenticity) som medföljer datorn

•Om du har köpt en digital kopia av Windows 10 från en Microsoft-webbplats finns produktnyckeln i bekräftelsemeddelandet du fått efter ditt köp, eller så skickas den digitalt som ett berättigande och i så fall får du ingen produktnyckel. Om du till exempel har uppgraderat till Windows 10 utan kostnad får du ett berättigande i stället för en produktnyckel.
Som jag skrev överst så har jag alltså inte köpt någon Windows 10, utan uppgraderat från Windows 7 som jag har produktnyckel till.
Jag hittar ingen produktnyckel till Windows 10. Den kan ju vara bra att ha i framtiden om man skulle ominstallera eller något sånt. Min produktnyckel till Windows 10 slutat med 6MT6Y. Siffrorna före är dolda.
Min produktnyckel för Windows 7 slutar på 8B3MJ så det är inte samma produktnyckel.
Någonstans i systemet borde man kunna hitta produktnyckeln, men kommer inte på hur..
du behöver inte det, har du kört en registrerad win7 på din dator och uppgraderar/installerar en win10 så får du din win10 registrerad med automatik

blåser du 10an och installerar om win10 på den så erhåller du samma registrerade version.

så du kan inte kopiera någon nyckel i din dator för framtida bruk
.


Det går alltså inte att se den? XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-6MT6Y
För det finns ju ett nummer där bakom?

Jag kan inte använda samma Win 7 nyckel på min andra dator, för att få win 10 på den också?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem