Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Mitt datorköp

Mitt datorköp

Hej

jag tänkte dela med mig av hur jag upplever mitt köp av en Macbook PRO.Jag har ju vart med på den här sidan ett antal år nu och har ju många gånger sökt hjälp om olika datorproblem och har i bland tyckt det vart rätt roligt att få hjälp med att fundera ut lösningar på olika datorproblem. Men efter att jag köpt min sista Windows-dator som ändå kostade 8000 och som även den efter ett år kraschade så tröttnade jag ordentligt. Jag var trött på ständiga dator krascher och ständiga uppdateringar som ofta krånglade. Jag köpte en Macbook och är jätte nöjd hitintills. det kommer uppdateringar i bland men inte alls lika ofta och de krånglar inte. Allt bara flyter på. En gång har jag haft ett problem som löste sig väldigt snabbt. dessutom när man på en Mac gör en s.k "fabrikare". Det vill säga installerar om operativsystemet så är det väldigt mycket enklare än på Windows. På en mac kan man installera om operativsystemet och ändå ha alla program fortsatt installerade. Jag har gjort detta en gång och det sköts helt automatiskt. Jag startade bara om datorn och klickade på ikoner för ominstallation och gick sedan till jobbet. När jag kom hem var datorn färdig-installerad med alla program kvar som tidigare var installerade. Bara att sätta sig vid datorn och fortsätta med det jag höll på med.

Den nackdel jag kan se är huvudsakligen priset som är väldigt högt för en mac. Ska man ha samma hårdvara som på en Windows blir priset väldigt högt. En sak det också kan vara bra att veta om är att mac och windows har olika filsystem som inte fungerar tillsammans och alla program fungerar heller inte till en mac. Men jag har lyckats hitta lösningar till allt hitintills och jag kan bara säga som det är trots det höga priset. Jag ångrar mig inte och gör nu roligare saker än att syssla med ständiga datorproblem och uppdateringar.

Ha det fint folk trots skitvädret just nu. Hoppas också inte mitt inlägg tas bort och ses som reklam för Mac. Jag är bara en vanlig person som inte är sponsrad av Apple
Antal svar på detta inlägg: 1
Förstår att du är nöjd med ditt köp av texten,
men vänta till den dagen det strular ,
för det gör dessa datorer med,
de har nästan samma hårdvara som de med windows os idag,.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem