Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: InternetStart

Internetstart -- Svenska Kyrkan

Internetstart -- Svenska Kyrkan

Vad är likheten??

En hel del Medlemmar -- men ett fåtal besökare


Res er upp ur solstolarna och skriv va f-n som helst, Pastor Göcke, Kyrkoherde
Lagera, liva upp tristessen.

Ärkeängeln

Masken
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

På nedanstående länk så kan man läsa vad skolverket har att anföra i ärendet.
När jag gick på realskolan så hade vi skolavslutning i kyrkan som låg tvärs över gatan från skolan räknat. Vad jag kommer ihåg så fanns inga religiösa inslag i avslutningen. Ingen präst så långt ögat kunde nå. Det sjöngs inga psalmer utan "Den blomstertid nu kommer", som väl inte är en psalm, eller? Troligtvis så använde man denna lokal precis som Göcke beskriver ovan.


http://www.skolverket.se/regelverk/juridisk-vagledning/2.6125/skolavslutni
ng-i-kyrkan-1.175509
Jo, det var ju det med att man inte längre får ha skolavslutningarna i kyrkan på sommaren.

Fick precis en idé, lägg avslutningen i samband med skolstarten så slipper vi allt tramsande om vi skall till Moskén, eller Kyrkan.

Varför slår sig inte kommunerna ihop, ex.vis Göteborg,Mölndal, Kungsbacka,
Härryda, Kungälv, mfl, åsså hyr dom Ullevi. Där har man både inspark och utspark.

Så lär man sig samtidigt att ta livet med en...........klackspark
Göcke, klart det får vara avslutning i Kyrkan, det är nu bara det att det finns inte Kyrkor i alla byar och samhällen, så det blir i skolan eller ute på skolgården om vädret tillåter. Och pedhan, vi har religionsfrihet om vi vill välja någon annan än vad Svenska Kyrkan förespråkar, det enda som kan påverka där är ju att vissa handlingar och akter inte tillåts då i alla Kyrkor. Och en sak, Svt sänder vad de kallar en Gudstjänst eller Högmässa på Söndagsmorgon, en hel halvtimma långt just nu till ex, annars 50 minuter och skulle inte tiden räcka till då bryter man en minut för utsatt tid, dessutom är det tyvärr så att numera kallas det Gudstjänst, men kunde lika gärna kallas , Visstund, Popkonsert, eller annat , inspelat fyra sändningar som de gör på en vecka i den ort det gäller, och det ska då föreställa Söndags-Gtj, och då gör Prästen eller textläsarna sitt i en tom kyrka och psalmerna spelas in på några timmar, tro mig,, jag vet hur det fungerar. Men ok, nu blir det här sista ordet i den här saken, vi väljer själva som sagt. Hälsningar i värmen,,,,puuuuuh.
Annons
"Den blomstertid nu kommer" skall helst höras från kyrkorgel.
Det är då man hade hela sommarlovet framför sig.

Denna t ex:
https://goo.gl/OrXXjG

Tyvärr så är sanningen den att många sidor vartefter kommer att falna, har själv varit medlem på flertalet som blommade under början av 2000 talet, men som idag inte finns kvar längre.

Även många privata hemsidor läggs ner, för nu kan folk göra samma saker på sociala sidor som man gjorde på hemsidor. Var och varannan forum sida läggs ner en som nu är borta är Pixelplaneten som var forum för Adobes program.

Frågor som förr ställdes här på sidan, ser man allt som ofta diskuteras på Facebook och man får hjälp.
Hello wyatt, exakt så ja, och jag glömde ju en sak igår, alsv undrade om Den blomstertid nu kommer, om det var en psalm, och det kan vi ju fastslå, sommarpsalmen nummer ett är ju just den, på andra plats, I denna ljuva sommartid, och på tredje plats, En vänlig grönskas rika dräkt. Sedan finns det ju fler också, men just de tre användes ju mest på avslutningarna Ok saken är utredd, värmen håller i sig, skönt, Hälsn.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem