Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Plastkort försämrar

Plastkort försämrar

jag kommer nu med ett påstående

Plastkort försämrar

anledningen är..
i dagarna har jag åkt i kölvattnet på vägar jag åkt för många år sedan.
160mil blev det.
och Sverige är avfolkat på landsbygden.
kvar står bara bensinpumpar med kortbetalning och ingen service.
matställen har stängt ned och pumparna har gömts till platser som är svåra att se

två av 3 pumpar fungerade inte av den anledningen att internet var ur funktion
1 pump hade någon manipulerat och tagit bort sigillet på

vägarna har dragits utanför städerna/samhällena så man bara far ifrån dem
GPS-erna tar vägen förbi osv.


har ni erfarenhet liknande mina ?
kan ni väl nämna dem.. här
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »


ytterligare två självbetjänings mackar har strulat utanför de stora riksvägarna

blir arg att jaga mackar som inte levererar

den första levererade bara diesel, bensinpump och tankar var uppgrävde
den andra totalvägrade att välja rätt pump

Sveriges avlånga land var berikad med tappställen i varenda samhälle en gång i tiden. Nu ligger de tydligen bara efter de stora vägarna.
Är väl inte plastkortens fel. Om dom inte funnits hade du fått stoppa i sedlar istället.

Landsbygden har inte avfolkats pga bristande service utan pga av centralisering och att arbetstillfällen har försvunnit.

Jag anser att det är skattesystemets fel som gynnar stordrift.

Titta på Norrland alla de stora bolagen där skattar i Stockholm.

Ställ krav på politikerna.
pedhan
men det är ändå plastkortet som är allena rådande på obemannade bensinpumpar.
och de finns nu över hela landet.

och jag har drabbats 10ggr redan i år att de har slutat att fungera

och du kan inte köpa en dunk bensin av ortsbefolkningen om du har blivit stående
med plastkort.

och är macken bemannad så kan du inte betala med plastkort, om internet ligger nere.

alltså , plastkort är en försämring. det har knappast med skatter att göra.
Annons
Det finns fina plastdunkar att fylla upp, som reserv om man irrar runt i öde landskap. Kylväskan kan laddas med mackor och mat. Ta fram det hederliga gamla spritköket och njut av stillheten istället för att oroa dig över ett sketet plastkort. Köp en Tesla, så är det fritt fram att "tjyvströmma" från varje lyktstolpe, med rätt utrustning. Samtidigt kan man ju laga käk på medhavd elgrill. Eller så var det bättre förr, gengas.

That´s Life Anno 2016, Var det länge sedan sista utflykten?
Och det kan man göra med en mc
Låter som ni aldrig kommit till en mack och står där med lång näsa
Ta med en PET flaska 2 l. cola som exempel, den klarar du dig långt med om du häller i bensinen du tankat i den innan avfärd, åtminstone 3-4 mil. Eller varför inte 2 flaskor, tar inte så stort utrymme i packväskorna.

Och, innan avfärd, se till att inhämta de obemannade stationernas broschyrer över var dom finns att hitta. F-n Göcke, skärp dig. Har åkt hoj sen 15-16 års åldern, men aldrig stött på liknande problem. Ta med en lagom lång slang så kan du ju alltid "slanga" ur nåra deciliter. Eller håll dig på asfalterade sträckor, E4-E6
RV 45 m.fl.

Bensin i en PET-flaska, tror inte det, pust!
Masken är det ett försök att skämta bort verkligheten
God dagens, hm,,många olika tips och erfarenheter. Klart Göcke om man ska ut på en avlägsen väg där det inte finns en mack på var femte mil då kan det ju bli problems. Tips att ha med sig reserver i bilen är väl kanske inte så kul kanske. Men förut i stenåldern har man ju ett litet minne av att man hade en dunk på 4-5 liter i bagaget, eller har man fel? Och det var ju som sagt när det bara fanns bensin att köpa i ett par ställen per län. Hur som, var rädd om elden också. Tjiong.L.
vänta nu, hur länge sedan var ni ute och åkte vid sidan av motorvägarna

Sverige håller på att avfolkas och samhällena typ nere i Småland har 10mil T&R till närmaste tankställen ,
för att inte snacka om hur det är i norra Sverige där är det på sina håll det dubbla

ska man då komma till en mack som inte kan ge dig bensin i tanken
för att plastkortet inte går att läsa eller att pumpen är avstängd och de inte ens är bemannade

då hjälper det inte att man har en tom bensindunk i bilen.

tänk lite före innan ni kommer med råd som inte fungerar om man inte får soppa i tanken/dunken
när man förr hade en 5l dunk i bilen räckte det till att ta sig till en mack när varenda liten by med självaktning hade en bensinstation. det gör det inte i dag.

nu gräver de upp alla tankar och pumpar på de orterna och de som bor i byarna har inget att säga till om

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem