Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoftkonto

Microsoftkonto

Goder afton i sommarkvällen. Jag har en pensionärskompis som jag brukar sitta och ljuga med i masthamnen. I dag var ämnet Windows 10 och 1607-uppdateringen. Han hade inte fått uppdateringen i Fredags så han hämtade den själv. Uppdateringen snurrade och efter att datorn startat om så skulle han logga in och det gick överhuvud taget inte. Exakt vad han gjorde kunde vi inte reda ut, men datorn var inte mottaglig för inloggning. Efter vidare snack kom det fram att han tidigare hade tagit bort sitt Microsoftkonto. Det var under W10 han ville ladda på en app och då blev han promtad att skaffa ett konto. Sagt och gjort. Nu visade det sig att appen inte var något han ville ha så han avinstallerade densamma. Då gjorde han detsamma md sitt konto. Microsoft frågade om han verkligen ville ta bort det och han sa ja. Efter denna uppsats kommer min lilla fråga. Kan det vara saknaden av microsoftkonto som orsakade att han inte kunde logga in?
Antal svar på detta inlägg: 2
Han hade ett val att välja standard. Tror att det var där han fibblade bort sig. Om han gjorde det. Han kanske aldrig loggade in med något microsoftkonto. Utan har ett lokalt konto som förr.
Jag ska ta upp det om standard med honom. Vi träffas säkert i morgon igen. Jag vet att han lämnat in datorn och ska få W10 installerat för 800:- Märkligt att Microsoft support inte kunde hjälpa honom.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem