Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Nya TV kanaler och box

Nya TV kanaler och box

Hejsan ni vet väl att TV kanalerna byter platts och ny sändnings standard införs
löpande i landet just nu

http://bit.ly/2dTU6hT
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag har ett ab Boxer Flex 16.

Jag kollade och vad jag förstår är det bara Eurosport som påverkas för mig. Inte så bra därför att det är en viktig kanal för mig i samband med betting på live odds.

Kanske lika bra att helt skippa gammaltv och bara kolla på nätet allt sänds ju där.

@pedhan ja nu inser man ju att även tv apparater som har den gamla digitala mottagaren dvbt-t1 måste ha box.
så nog är det back to usual , box igen

eller så blir det en smart tv med internet koppling
där finns då tre olika OS att välja mellan
Android (Philips)(Sony)
Tizien (Samsung)
Firefox OS (Panasonic)
och att där också måste välja den nya dvbt standard

alternativ till denna web anslutning är att ansluta en dator till trådlös anslutning
till tv-n om den har hdmi/usb anslutning och casta (sända) till TVn
Hittade på wiki denna samanställning av plattformar
http://bit.ly/1P3ZCgj
Annons
@Göcke jag har 2 gamla 32 flattv med boxar idag. Inte köper jag nya boxar bara för att Eurosport försvinner. Då kollar jag på den kanalen på nätet.

Boxer kommer säkert med nåt erbjudande om nya boxar annars så förlorar de kunder.

När jag ser tv på nätet så gör jag det via dator och hdmi. Finns ingen anledning att köpa nya dyra smarttv då det funkar utmärkt. Har flera gamla datorer som inte används men som funkar bra för detta.

Så jag ser inte den här ändringen som nåt stort problem och jag kommer inte att lägga ner några pengar. TV är inte heller så viktigt för mig.

@pedhan , jag ser det nog på samma sätt

men vad ska de som inte har prylarna göra
de kommer ju i alla fall stå inför ett val

om de gillar att titta på TV

jag är nöjd utan TV , att stirra på en testbild som man gjorde i många år
har fått en att tappa intresset, och nu är det all reklam som öses över en.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem