Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windowsuppdatering

Windowsuppdatering

Försökte köra "Kumulativ uppdatering för Windows 10 version 1607 för x64-baserade system (kb 3200970) och får fel 0x80070002.
Har kollar lite på nätet men hamnar oftast på verktyg som kostar typ
PC Health Advisor. Har någon tips på vad som kan göras utan att det kostar pengar.
Jag är ingen PC-expert så skriv gärna på vanlig hederlig svenska som är begriplig för en novis.
Allt som jag använder datorn till fungerar, så man kanske kan strunta i detta fel, eller? Är dock något seg i vissa lägen.
Tacksam för hjälp.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Det finns en lite verktyg att ladda ned här som kan rätta till detta enl Microsoft
https://support.microsoft.com/sv-se/kb/910336
Tack för tipset PerAsk. Skall testa när tid medges. Har lite pyssel med julöl
på bryggeriet just nu.
Efter att ha varit inne på PC Health Advisors hemsida fick jag ett mail där jag erbjöds köpa en licens för halva priset. Totalt pris USD 24.96. Ingen hiskelig summa varför jag gjorde slag i saken och handlade. Ett snyggt och enkelt program att använda. Mitt problem löstes till full belåtenhet så nu är allt frid och fröjd.
Annons
intressant utveckling
betala 240 för ett program för att fixa en Microsoft uppgradering.

vart är vi på väg , som rubriken i en annan tråd frågar..
Jag håller med dej Göcke, det är för jävligt men som en glad amatör får man ofta
bita i det sura äpplet. En god sak som följde med förutom att fixa felet som hade med en DLL-fil att göra är att jag fick upp prestandan med kortare svarstider.
Klart man kunde ha ringt supporten och fått hjälp men jag har problem med hörseln
och väntar på remiss till hörcentralen. Det är inte enkelt att bli gammal.
alsv , det är en fröjd för örat när man får Hörapparaten/a

men testade du inte PerAsks förlag
Jag är inte längre uppdaterad på program och mjukvaror. En gång i tiden så var jag aktiv och hängde med på allt och skrev också en del egen kod. Men jag har tröttnat totalt. Så tråkigt.

Idag så ska datorn bara fungera utan att jag behöver engagera mig.

För det så har jag ett program som heter Advanced System Care Pro. Det kostar nån krona men funkar bra.

En nackdel med programmet kan vara att det inte alltid verkar i bakgrunden.

Så göcke det behöver väl inte vara negativt att betala nån krona för att lösa problem som man inte kan lösa eller är ointresserad av att lära sig. Detta skrivit mht till din kommentar...... Vart är vi på väg? ....som man kan tolka som en negativ utveckling.

pedhan , det negativa är ju att du betalar för något som Microsoft tillhandahåller
alltså uppgradering på sin egna mjukvara

ju fler som hackar i systemet ju mer förundrad blir man över
hur alla har instabila system

och jag snackar om 30år med Microsoft uppgraderingar
där helt nya aktörer påstår att de fixar din dator osv
Frågan jag ställer mig är
är de med och hackar i sytemet?? för vinnings skull..`??

Jag vill ju tro att de är seriösa. men f... tror det
helt plötsligt så dyker det upp problem och lika snabbt så finns det fixar att köpa
Jo här tror jag du har rätt göcke, det är ju den optimala affärsiden

Skapa ett problem......hitta en lösning på problemet..... och sen ta betalt för lösningen.

Finns nog i datavärlden och framförallt tror jag inom läkemedelsindustrin.



Jag testade inte PerAsk;. förslag. Det kan säkert ha fungerat utan kostnad. Orsaken
till att jag valde programmet enl. ovan var att det såg snyggt och enkelt ut och jag utgick från att gratisprogram är av simplare typ. Där kan jag naturligtvis ha helt fel.
Man gjorde dessutom sken av att man hade sanktioner från Microsoft. Varför jag över huvud taget fick problem med uppdateringen står i stjärnorna skrivet. Jag har på intet sätt experimenterat och laddat ner några program. Den här datorvärlden kan
i vissa fall synas svårbegriplig. Jag vill bara att det hela skall fungera och där slutar mitt intresse. Jag tror precis som Göcke säger att man är med och hackar i systemet
för att få till affärer för egen vinnings skull. Man hjälper varandra till förtret för användarna.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem