Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Black Friday

Black Friday

S....N vad jag hatar detta NYA
mailinboxarna formligen fylls av detta nya importerade vansinnet.

Jag brukar gilla nyheter, men det här formligen exploderar över en natt
och jag är inte ens intresserad, och inte skapar det intresse
bara en massa svarta sidor

Nä FY Den lede vad jag är trött på detta.

det är i paritet med vansinnet att allt skall sluta på 99 i reklamen

Nu får jag Daniel på mig
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

101 mail bara om Black Friday på 1h på ett mailkonto, det får mig att spy, det är spam av värsta graden från företag jag handlar av.. plus en del andra

och i spamkorgen ligger det det dubbla ca 220st från en massa andra oseriösa

jag är nog på väg snart att sända spamvarning på många företag ICA inbegripet
Håller med dig fullständigt.

Påkalla detta som vi aldrig firat och som bara uppmuntrar till konsumtion av varor som vi egentligen inte behöver. Att det sen infaller på en lönedag för många kan aldrig sluta väl.

Jag drar inte alla över en kam men för många kan nog köplustan med alla dessa "billiga" priser bli för mycket.

En ICA handlare skrev att de behövde detta för att kunna betala löner för sina anställda..

själv har jag inget emot att ett företag har rabatter, när jag besöker dem.

men nu har jag rensat 600mail bara med black friday
när det var som värst hoppade mobilen som en galning.. när den tog emot alla mail

Bara mängden säger ju att de måste åka i papperskorgen, och företagen borde ta det lite lugnare. Att de har annonsen på deras hemsida är ju ok. När jag själv surfar dit.

jämförde två utskick från företag som erbjöd billigt före BF utskicken
de före är 300kr billigare än BF utskicken med rabattkoden.

så nog ser det ut som mellandagsrean efter jul. men då är det röda rubriker med bjällerklang.
Annons
Black Friday är en av MediaMarkts viktigaste högtider såg jag igår när en butiksanställd blev intervjuad på Tv4 Nyheterna.
Nyfiken är jag..... hur kan ni få sådana massor av Black Friday erbjudanden. Här har jag inte fått ett enda irriterande mail, i mina två mailboxar
UL
@HeanHäxan
tidningar du prenumererar på , PC mfl
webb butiker du beställt varor från
dagligvaruhandel typ ICA mfl
PC/MAC programleverantörer ..
listan kan göras längre , men lite fantasi får ni nu använda.

det hela slutar i att BF står mig upp över huvudet. totalt fel sätt att annonsera på
tappar man intresse att läsa 600 mail , så har de ju missat det de vill åstadkomma. fler som handlar.
läser man sedan mail de sänder innan BF så visar det på att då var det billigare osv , nej hos mej blev denna helgen en flopp
Göcke

Jag beställer över nätet nästan allt jag handlar, utom mat, men tackar alltid Nej till Nyhetsbrev och olika erbjudanden, direkt vid första kontakt.... kanske det är det som gör att jag slipper 100-tals mail

Ha en fin vecka/UL
, en del kan nog vara prenumerationer. Men det är inte hela sanningen.
Här är det företag som sänder ut mer än bara ett erbjudande. De är som på Amerikanskt vis. Återupprepande med fler än 5utskick som påminnelse bara under ett dygn. Och nu ramlar de in som cybermåndags erbjudanden också..
Nej det blev totalt fel med detta jippo.
Jag kommer att ansluta mig till "en köp fri helg" som protest.
BlackFriday blir köp fri för mig.

Det är ju upp till var och en att göra som man vill.
En-köp-fri-helg låter bra det

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem