Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Seg dator

Seg dator

Jag har en hyfsad dator med Win10, Intel 7 processor och hyfsat med minne.
Sedan ett par veckor tillbaka så har en seghet uppstått i systemet. Om jag t.ex. stänger ett dokument eller en webbläsare så blir det en blå ring vid muspekaren och det kan ta flera sekunder innan något händer.
Datorn är utrustad med SSD och jag har kört Samsungs testprogram som visar OK. Jag har kört Windows minnestest och där indikeras inte heller något fel.

Kan någon ha en vettig fundering
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

PerAsk , kolla denna tråden inte säkert att det hjälper dig men det är aldrig fel att kolla den
http://bit.ly/2j4JqBo
Oj oj så mycket. Ska kolla detta.
Återställde registret till en punkt i november och möjligen fungerar det bättre nu, men jag är inte helt säker.
Tack så länge
Hej i dimman (sthlm)..
Har Stadsnät..Fiber...Leverantöt Telia..
Har vid ett antal gånger uppleft anslutning som "seg"...
Fick ett tips..Stäng av converter (WAN) i några minuter...
& allt är som det ska...'
malken
Annons
PerAsk , fann du någon Hjälp på ditt problem
Hej G
Nej. Just nu har jag gett upp och inväntar nästa stora uppdatering i april så får jag se om något ändrar sig.
Annars är det någon komponent som spökar.
Finns det något testprogram för att kolla just sådant?
PerAsk , inga som är tillförlitliga

en systempunkt att backa till !!
annars så tycker jag att just allt som ska synka med molnen är segt,
och smygande backupper osv som ligger i bakgrunden
Har provat att backa men alla tidigar hade försvunnit. Hade bara någon från början av januari.
har just nu fixat en dator som betedde sig segt, stog bara och snurrade när man trycke på olika saker..

orsaken där vara att det var många automatstartande program som sänkte ned både start , användande och sen avstängning.

många av dem styrde saker som kopplades på via en USB hub
och via Blåtand , allt var inte ens igångsatta..

Hade ingen aning om att man kan ha så många prylar påhängda , som sen inte används mer än ibland , och är de då bortkopplade så hängde även programmen.

tre USB hårddiskar, diascanner, färgskrivare , mm
på det , droppbox,Onedrive,och googel molnet med ett par till moln tjänster , jo Iphone och Androidtelefoner hade de i familjen med...

testade först med att stänga av allt som inte var Microsoft , osv 2h arbete för att ringa in programen

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem