Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp kan inte logga in

Hjälp kan inte logga in

Dator HP 653 med W10.

Kan inte logga in. När Windos startas så är inte min användarid klickbar. Jag är enda användare av datorn. Sist jag använde datorn så avslutade jag W10 på normalt sätt.
Antal svar på detta inlägg: 9
Får förklara lite mer OK
Menar du att du inte kan skriva in ditt lösenord?
Det lär gå att få möjlighet att starta om datorn genom att hålla ned Shift och sedan trycka på avstängningsknappen. Då ska det dyka upp lite alternativ.
Om detta går så börja med att prova att bara låta datorn starta om. Det kan vara någon uppdatering som spökar.?
Annons
Tack Per det var en uppdaterin
g som spökade
Innan problemet här blev löst så ställde jag fråga till MS och jag fick idag följande svar. Tänkte att det kan vara bra att kunna det här för diverse olika problem.

"Tack för din fråga.

Börja med att göra en vanlig omstart av datorn, för att se om det kan kicka igång inloggningsrutan så du kan logga in. Skulle inte detta fungera så skulle jag vilja att du följer dessa steg:
1. Starta upp datorn.
2. Efter några sekunder så håller du ner Power knappen tills den stängs av.
3. Gör om detta tre gånger.
4. Den fjärde gången som datorn startar upp ska du nå Windows återställningsmiljö.

Här går du till Felsök > Avancerade alternativ > Start upp reparation. Se om detta kan hjälpa.

Grattis MorInga, undrens tid är inte förbi, det blir alltmer trixande för att följa med i tidens gång. Men nu så, njut och vila. Hälsn. L.
Något stämmer inte i detta ...

Vad gjorde du MorInga ??

följde du PerAsk s råd
eller följde du Microsoft suporten med startup återställning

eller var det enbart att du missat att datorn jobbade med att uppgradera
Det var en uppdatering som var problemet det löste sig själv. Men idag fick jag råd från MS som jag skrev ovan. Tyckte det var en bra lösning för diverse problem på datorer så därför dela jag det här.
MorInga , det är ok .
Vi är tacksamma för feedbacken.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem