Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

PC Mechanic

PC Mechanic

Vad är detta ? Har fått ett meddelande.
OBS!
3158 problem hittades
ÅTGÄRDA
Microsoft Partner
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Du har installerat PC Mechanic som då påstår sig att kunna sköta något sorts underhåll i datorn.
Jag har ingen uppfattning om programmet, men är skeptisk till alla dessa program och det var något av dessa program som jag testade som hittade lika mycket skit hela tiden även om jag använt åtgärda/rensa. Du får avgöra själv om du ska klicka på Åtgärda. Förmodligen går det bra, men för säkerhetsskull så skapa en återställningspunkt först så att du kan backa systemet.
Ja, troligtvis har jag gjort det, hur blir jag av med det
programmet ? Jag har nog fler liknande program som jag
helst skulle vilja bli av med. men jag vet inte hur man gör!!!
Även om jag får en förklaring hur man gör, tror jag inte jag
klarar av det, så jag klickar bara bort meddelandet varje
gång det kommer upp !
Tack PerAsk, för informationen, jag visste inte att det var ett program
som jag installerat.
Vilket operativsystem har du på din dator?
Annons
Jag har W10 om det är det som är ett operativsystem ?
Ja det är det. Då högerklickar du på den lilla flaggan längst ned till vänster och väljer "Program och funktioner". Då kommer det upp ett fönster där alla dina installerade program finns listade. Leta där upp PC Mechanic och dubbelklicka på det. Då får du frågan om du vill vill avinstallera programmet. Där trycker du då "Ja" eller "Okey". Då avinstalleras programmet. Antagligen har du installerat det utan att riktigt vara medveten om vad du har gjort. Många sådana här program är luriga på det viset.

Skulle programmet inte finnas i listan och därmed inte låta sig avinstalleras får vi gå vidare och hjälpa dig på annat sätt. Men pröva det här först!
Kunde du avinstallera programmet?
Nej jag hittade inte det programmet !
Men 2 andra program som irriterat kommit upp tidigare
de kunde jag avsluta nu !!!
Tack !! det var en lättförstådd vägledning !!
Jag återkommer med förslag på hur du kan få bort det andra då. Har inte tid just nu!
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/

Klicka på den här länken och ladda ned filen. Sedan dubbelklickar du på den och installerar programmet. Det heter Malwarebytes Anti Malware och är ett av de bästa programmen jag prövat när det gäller att ta bort oönskade program. När du installerat programmet så väljer du att skanna igenom datorn och tar sedan bort de filer som programmet föreslår. Eventuellt kan du behöva starta om datorn och gör om skanningen en gång till. Pröva med detta. Jag har räddat mer än en dator med det här programmet och det är inget "bluffprogram" utan ett riktigt program.
Du e la goo !
Skall försöka det i morgon är lite trött nu
Hemsjukvården har precis varit här och
tagit av lindningen från mina ben, smörjat,
och masserar benen! Underbar behandling,
men man blir lite slö efteråt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem