Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Gmail i Mac

Gmail i Mac

Jag har två gmail konton som jag använder både i Mac och i Mobil samt platta. Idag ändrade jag lösenordet på ett av kontona. Eposten på bägge kontona fungerar i telefonen och i plattan men ett av kontona fungera inte i Mac. Det verkar som om lösenordet för servern för inkommande epost är felaktigt. Jag har ändrat till samma som på det andra kontot som fungerar men det hjälper inte. Jag har ändrat till lösenordet för det konto som inte fungerar men det hjälper inte. Är det någon som har ett bra tips för hur jag ska göra?

Johnny
Antal svar på detta inlägg: 7
Är inte klok på Googles gmail. Men ibland spärras vissa datorer

Logga in via webbsidan och kolla om det finns larm där
Det finns inga larm när jag loggar in via webben!
Då måste du rikta in dig på den klient som felar
Annons
Det hjälper inte hur jag gör på min Mac. Gmail fungerar perfekt på min platta och i mobilen. Hur ska jag få igång gmail igen på Mac?
Jag hade börjat med att logga in på din gmail via webben och kolla där under mail-inställningarna att allt ser ok. Det finns en flik för Vidarebefodran POP/IMAP och bara stämma av att IMAP alt POP är aktiverat för det du använder.

Om allt är ok där får du kika vidare på dina kontoinställningarna i din mailklient på macen. Det är där felet ligger isåfall. Testa lägga in det korrekta lösenordet igen och dubbelkolla att allt är korrekt inställt.
Jag har kollat och allt ser korrekt ut. Har också skrivit in samma lösenord som jag har i plattan och i telefonen men det hjälper inte. Kan kontot vara kapat?
Det kan inte vara kapat om du kan läsa mailen på de andra plattformarna. Som Daniel skrev så ligger problemen i mac datorns klient.
Är alla inställningar där korrekta som der ser ut.
Så skulle jag ta bort det kontot i mailklienten och skapa ett nytt.
Det är så jag har lyckat fixa det.

Det har inte fungerat enbart med att skriva om lösenorder.
Och detta har hänt på flera konton där man ändrar lösenord.
Som jag skrev.
Jag har ingen förklaring varför mac datorernas mailklienter beter sig så.

Daniels tips är korrekt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem