Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Somalianummer

Somalianummer

Godafton, apropå saker och ting som försvinner, alla har väl läst eller hört om detta Somalianummer som ringer upp och det kostar skjortan om man svarar, De ringer upp, så lägger de på luren och hoppas på att man som många blir, nyfikna och ringer tillbaka och det är då som pengarna rasar iväg. Här kom det en sådan signal igår morse, men man hade ju läst om detta och det var ju bara så, riktnummer +252, om det syns så radera snarast möjligt, och framför allt ring EJ tillbaka. Ha det gött/L.
Antal svar på detta inlägg: 4
De ringer från andra ställen med
Så var vaksamma. På okända nummer
Jag har för vana att endast svara på nr som jag har i tele boken, finns det inte i den så kollar jag http://www.vemringde.se/.
Hello, exakt så Göcke, nytt nummer nu, +248 från Seychellerna den här gången. Galningar alltså, tyvärr är det ju många som är nyfikna när de lägger på luren efter en signal och ringer tillbaka, och då är man fast. Den länken fungerar bra, xyz. Må gott. L.
Annons
Som Göcke säger, detta kommer från oseriösa människor från alla håll och kanter i världen. Det finns alla sorters människor över allt.
Superenkelt. Svara inte på nummer ni inte känner till.
Om det är viktigt lämnar man meddelande på svararen. Eller hur?
Det har aldrig hänt mig att en säljare gjort det.

Va försiktiga där ute!
(Spanarna på Hillstreet)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem