Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows media center

Windows media center

Hej ,
jag undrar om det är nån av er datagurus som har testat WinMCE?
Jag har installera det på en HD som ett extra OP, men jag har trubbel med att få igång TV-kortet. Jag har ett helt nytt kort från hauppauge som hegter WINTV-PVR-500MCE. Kortet finns i maskinlistan och fungerar korrekt enligt den. Men jag kan inte få det att hitta någon TV-signal. Jag har testat antennkabeln med en liten TV så det finns signal. Jag har försökt läsa på hauppauge hemsida men inte kommit fram till något.

Vidare få jag inte heller kontakt med med mitt nätverk, under det andra OP:et är det inga problem, , men med det nya så går det bara inte. Det går inte att få någon IP-adress fråm routern verkar det som. Nätverksanslutningen bara söker ock söker, men inget händer. Det funkar inte med ipconfig renew heller.
Hoppas på lite support.
/B
Antal svar på detta inlägg: 4
Du har tydligen en engelsk variant,och den går inte att installera
förrän till hösten.Den saknar svensk EPG (Electronic Programguidee).Har läst detta.men kan inte komma på var.

Sök på Windows Media center,Google.
Jo jag vet att inte alla funktioner kommer att fungera, men nätverket och själva TV-kortet skall fungera.
Sen att alla finesser med direktkoppling till en webbplats med direktknappar till program inte finns ännu vet jag självklart.

Jag vet inte heller var du läst om detta men allt står lart och tydligt att läsa på denna länk.
www.microsoft.com/sverige/products/windows/xp/mediacenter/default.as
p
/

Tack iaf.
/B
har du installerat rätt protokoll för nätverket? har du kollat så den inte är inställd på statisk ip? Har du provat att ställa in statisk ip? är det windows brandvägg som är allmänt crap? Funkar tv-kortet i vanliga xp?
Annons
Jag har kollat detta med IP, inget verkar fel.
TV-kortet funkar bara ihop med MCE, inte alls med vanliga XP.

Men nu tar jag semaster och glömmer allt vad dta problem heter fram till i 8/8.
Ha kul allihop, det skall jag ha iaf.

/B

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem