Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Formatfunktion i WordPad

Formatfunktion i WordPad

I hjälpfunktion för tabulatorn i WordPad föreslås att gå till "format" och välja vissa alternativ, t.ex radera tab-markeringar. MEN..... var finns FORMAT i WordPad. ? ?
Inte i min i a f - bland alternativen högst upp finns flikarna "utklipp, tecken, stycke,
redigering" men samtliga är gråa, inaktiva
jag kan förvisso ta bort tab-markeringar genom att dra dem längst ut till höger, med det är det där med FORMAT-funktionen som stör mej att jag inte hittar den .
Antal svar på detta inlägg: 7
kan det vara under arkiv/utskriftsformat

där ställer man in om det ska vara a4 , marginaler osv
Nej inte marginalerna. Jag menar tabulatorn. alltså där man kan ändra hur många spalter man vill ha i ett textdokument. Det fixar jag med att markera i linjalen. Men sedan skall det finnas en funktion som tar bort eller ändrar just den funktionen utan att plocka bort varenda tabmarkering. I nätets hjälpfunktioner föreslås att gå till FORMAT och ändra där, men min fråga var ju: VAR finns "FORMAT"fliken i WordPad?
alandia, är det wordpad i win 10 eller är det en äldre version, de har en del ändringar nämligen
Annons
Göcke, hej. Ja jag använder win 10 och har WordPad under "Windows Tillbehör", Finns den äldre versionen av WordPad att ladda ner till win-10?
jag testade med att formatera ett doc i word och spara det i rtf format
med två spalter i
dessa spalter blev två tab fält i wordpad..

däremot så finns inga avancerade formatfunktioner i wordpad
alandia jag skulle inte testa med någon äldre version av wordpad

då är det bättre att ta till någon av de mer avanserade som är gratis att använda
och som kan mer

typ microsofts gratisversion av office on line
Office Online
Mer info: http://bit.ly/2bwTTCK

eller gratis porgramet
Libreoffice
https://www.libreoffice.org/
jo jag vet, men blev frusterad då jag inte hittade "Format" då det påstods att det skulle finnas. Jag har både Libre office, Open Office och Microsoft Office.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem