Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Edge låst

Edge låst

Jag har fått ett lustigt fenomen på min edge och bara på edge, det kommer in en röst och säger att Microsoft har låst datorn och att man inte ska stänga av den och inte trycka på mu eller tangentbord. Jag har stängt av edge genom att trycka ctrl, alt, delete och stängt ner edge. Startar sedan om edge igen och allt fungerar men helt plötsligt kan detta komma upp igen och mycket irriterande moment, hur blir jag av med detta?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

använder snabb genvägar för funktioner och får skärmläsaren att bladdra
Vad menar du?
Att du har aktiverat skärmläsaren
Annons
Ska kolla det i morgon.
Det där är ett javascript som körs som en popup när du surfar in på vissa sidor. Jag antar att det dyker upp bara på någon speciell sida som du besöker då och då?
Jag vet inte var jag avaktiverar skärmläsaren Göcke.

LuckySwede; Jag besökte precis bredbandskollen och då dök det upp så det är inga speciella sidor bara.
Challe , problemet du har vet jag inget om, men jag vet att skärmläsaren får en att bli frustrerad om man inte har vana med den..

LuckySwede har en möjlig orsak , men att bredbandskollen skulle låsa EDGE är långsökt.

aktivera skärmläsare finns beskrivet hos Microsoft
http://bit.ly/2Cj0f4Z
Jag skulle föreslå att du laddar ned det här programmet och kör en skanning för att se om du har fått in något malware. Programmet fungerar fullt ut fjorton dagar och sedan måste man betala om man vill fortsätta använda alla funktioner. Emellertid behöver du bara använda det för att skanna datorn. Hittar du inget med det programmet skulle jag föreslå att du tömmer cachen i Edge.

https://www.malwarebytes.com/
Hittade lite om detta fenomen i olika forum. Jag kan inte svara om detta är ok.

Här är en lösning. Texten är översatt av Google

jag hade samma problem och försökte alla skadliga programrekommendationer, flygplansläge och mer.

Med hjälp av uppgiftshanteraren höste jag på Edge i fliken Process och välj "gå till detaljer", två exempel på kant visade på min flik i detaljer. Jag stängde dem båda. Stäng alla instanser av kant i fliken Detaljer.

Edge arbetade vackert för mig därefter.

Ett annat tips
Hittade tha från en annan sida, det är enkelt och det fungerar bra!

Stäng Microsoft Edge Browser

Navigera till följande katalog

C: Users <användare> AppData Local paket Microsoft.MicrosoftEdge_xxxxxx AC Microsoft Edge Användare Default Recovery Active

Ta bort allt på den katalogen

Du kan även kolla här.
Är på engelska men om du använder översättningsfunktion så går det bra att läsa
https://malwarefixes.com/remove-fake-technical-support-from-microsoft
-edge-locks-and-freezes-the-browser/

Öppna Microsoft Edge
Jag är tacksam för alla svar octh råd jag har fått men problemet är löst, hoppas jag i alla fall, för datorn har gåt kanonbra idag och lösningen om det nu håller kom från LuckySwede med att köra Malwarebytes.

Tack alla och nu håller jag tummarna att det kommer att funka lika bra även i framtiden!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem