Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Koppla ihop win10 och android 7.0

Koppla ihop win10 och android 7.0

Hej. Lite konstig rubrik, men jag kopplar min androidtelefon till datorn vis usb och vill kolla mina filer på telefonen från datorn. Jag hittar EN map i telefonen som heter Moto G (5), men den är tom. Jag kör Win 10 i datorn med dess utforskare och jag har en Lenovo Moto G5 med Android 7.0. Hur ska jag hitta filer i min telefon? När jag körde Android 4.? i min gamla Samsung gick det bra.
Antal svar på detta inlägg: 6
Får du inte upp en ruta i telefonen när du kopplar ihop dem där du då kan tillåta åtkomst

Vilket fabrikat och modell
Flytta filer via USB
Lås upp Android-enheten.
Anslut enheten till datorn med en USB-sladd.
Tryck på aviseringen USB för … på enheten.
Välj Överföra filer.
Ett filöverföringsfönster öppnas på datorn. Dra filer till eller från det.
Mata ut enheten från Windows när du är klar.
Koppla från USB-sladden.

Så säger google
Telefonen är upplåst.
Ansluter till datorn via usb
Kan inte trycka på avisering USB för det finns inget sådant
Kan då inte göra resten heller

Har även försökt att göra internetdelning via USB och göra en WiFi-surfzon men det funkade inte heller.

Jag har mina filer i telefonen på ett SD-kort, så jag kan ju till nöds plocka ut det och sätta det i datorn och på så vis flytta data. Visst underlättar dom det för oss användare!!
Annons
jag använder file-commander appen
startar PC-fildelning i den och
surfar till webbadressen som du får , på PCn
och tar det via det interna wifi nätet
Tack Göcke. Nu funkar det. Det finns så många appar och den jag hade laddat skulle funka på samma sätt, men det sket sig. Nu åker den ut och jag kommer att köra med file-commander.
Bra att det fixar sig
annars kan det vara NFC funktionen som kan lösa det, men jag har aldrig haft problem med File-Commandern den fixar det oftast

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem