Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Adobe Elements 18 o 14 spara fil

Adobe Elements 18 o 14 spara fil

I elements går det inte att spara en bild efter justering, får upp ett meddelande att ramminnet är för lite. Har 4 gb som efterfrågas. Har W10 64 . Detta började för ca 2 veckor sedan.
Tacksam för svar
Ulla
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

i 18 fungerar det för mig och i 12
däremot så uppfattade jag det som de tog lång tid att starta
det kan ha att göra med att det skapas tempfiler

testa att köra filcheck med
sfc /scannow
som admin i kommandotolken

fungerar det inte då får vi se om någon har råkat ut för samma problem efter de senaste uppdateringarna
swapfilen ska vara hälften av ditt fysiska minne
Antar att du behöver mer RAM minne i alla fall, vet inte hur mycket elements använder men jag kör ju Lightroom och Photoshop och var tvungen nu att skaffa ytterligare 8gb till de 8 jag hade.

När jag kollade min dator eftersom Photoshop gick lite trögt så använde min dator runt 3gb bara av att slå på datorn och Photoshop använder nästan 6gb så jag var tvungen att skaffa mer.
Annons
Hej Bandit.
Jag förstår inte att ditt Photoshop skulle dra 6 GB?
Har nyss testat mitt CS4 och med montera ihop ett antal stora bilder och kommer inte upp över 235 mb.
jag har testa med 4 och 6gb fysiskt minne och det har fungerat i båda fallen
glöm bara inte att ändra swapfilen
PerAsk det kanske inte riktigt är 6 nästa 5gb och det är lite skillnad på CS4 och Photoshop CC 2018 som jag har. Jag har tagit skärmdump på hur mycket ram som går åt med datorn startad inga program öppna (kan finnas ev i bakgrunden) och en med Photoshop startad med inget öppet i PS.

Det blir dock nästa 8gb som går åt redan då. Kolla bilden här: https://www.imgur.com/cNq9jYD.jpg
nu snackar vi om problemet Photoshop Elements 18 & 14
inte de tungviktare ni tar upp
Göcke, anledningen till att jag tar upp detta är eftersom ullaog undrade om det kan vara RAM minnet som spökar, jag vill bara visa att nyare program kräver minne.
Bandit , det är ok, men just nu kör jag Photoshop Elements 18 & 14
som ullaog , och frågan är varför det strular för ullaog , och inte mig
jag har de senaste uppgraderingarna och kör det minimala som rekommenderas

kan det vara grafikminnet som strular eller drivrutiner där
det borde finnas en fel logg , själv så har jag ett svagt minne sen flera år om ett liknande fellarm när man sparar.
Men just nu hittar jag inte mina egna anteckningar om det.
i den goa värmen ..
Ser du Bandit fler ideer så dela gärna med dig

en möjlighet kanske kan vara att testa en reparation av elements 18
eller att testa att starta elements i admin läge och se om det löser det.
Tack för support.
Inv. i en ny laptop, efter 6 år, med 8 gb internminne, så nu fungerar Elements 18.
ullaog

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem