Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

W10 krasch

W10 krasch

Försökte reparera W10 i en HP laptop men det funkade inte och detta meddelande kom upp,
"there was a problem resetting your pc windows 10 no changes were made"

Provade med denna metod men ingen lycka där heller

Method One. Fix 'There was a problem resetting your PC' issue using Command prompt
1.Go to Settings-->Update & Security-->Recovery-->Advanced startup, click Restart now.
2.In the new window, Select Troubleshoot --> Advanced options --> Command prompt.
3.Next, select the administrator account.
4.Now provide the credentials for the admin account you opted in the previous step.
5. Finally, in the Command Prompt window, type following commands and press Enter key after each:
cd %windir%\system32\config
ren system system.001
ren software software.001
You can now close the Command Prompt window, which takes you to Windows Recovery Environment screen. Select Continue option to get into your operating system. After a reboot, you'll find that 'There was a problem resetting your PC' issue is solved already.


Vad kan ha hänt med W10? Är tydligen inte helt ovanligt heller.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Nu kommer det ett nytt meddelande,
"The Group Policy service failed the sign-in.
The universal unique identifier (UUID) type is not supported."

Läge att göra något drastiskt snart....


funkar det inte i det övre , så har du något allvarligt problem

alternativet är att ladda hem win10 i rätt version till USB och starta den från den
Ska prova en gång till med rep och se vad som händer samtidigt som jag laddar hem w10 på min laptop.
Den är såååå seeg alltså, man får vänta minuter efter att klickat på något..
Annons
Håller på att ladda hem W10 till usb men det tar sin tid.
Hade den igång ett tag i morse då den verkade fungera bra efter en natts uppdateringar efter recovery med HP inbyggda support program men efter ett tag så slöade den ner och kraschade sen.
CRITICAL_SERVICE_FAILED tycks vara orsaken vid blå skärm.
låter som någon drivrutin är fel , vad ser du i kontrollpanelen under enheter , någon gul triangel där
Körde check disc med repair och det var många kluster som reparerades på ett flertal ställen. Sen blev det en total recovery över natten men inga uppdateringar om de inte har uppdaterats under dagen. Den har nu snurrat på ganska så bra men hade visst en timmes dipp under dagen då den var slö och seg.

Det lär vara en W10 uppdatering som kan orsaka detta fel men jag måste kolla upp lite mer vad som händer med den när jag får låna den... (inte min laptop)
Om det är något fel på hårddisken lär den behöva bytas ut snarast då det är garantitid kvar på den.
Ska kolla om det finns en triangel också för det var lite svårt och segt att göra något när den inte funkade.
låter som disken kan vara på väg att lägga av.
Tror så men hur kan man bli mer säker på att den är på gång att lägga av?
- Ingen gul triangel i listan.
- En hel del Win uppdateringar 1511 och 1803 bl.a väntar förståss. Men en av dem kan orsaka lite satyg som blåskärm lästa jag.
Låter som du tvivlar. Det är inte bra när det är en ny dator. Då har du kanske försatt din möjlighet att få den reparerad.
Jag tror något är fel med den men exakt vad? Hårdisken har något problem som det verkar.
Får felkod error 0x80d02005 efter nattens uppdatering då den inte installerade April updateringen.
Körde en analys med reimage som hittade 262 filer i registret och "CPU has 2 cores and running at 2,11GHz This is about average". Det var väl det som stack ut i den analysen. Kör ingen reparation med den.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem