Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Program för videoredigering

Program för videoredigering

Hej. Kan någon tipsa om något fritt program för att redigera video i mp4-format. Jag har ett gammalt VHSband som jag lämnade in och fick det på en DVD. Denna konverterade jag till en mp4-fil, som jag nu vill redigera och ta bort vissa delar ur och resultatet skall bli en enda fil. Det ska bli en julklapp till ett barnbarn och hon är nog inte intresserad av annat än det hon själv är med på. Eftersom det bara är den här filen som ska redigeras vill jag inte köpa något.
Antal svar på detta inlägg: 8
windows moviemaker klarar en del

det lär även gå att redigera i Foto appen.
där heter den videoredigeraren

annars så finns den try & buy
movavi screen capture studio10 eller 9
den konvertera även rätt bra
Moviemaker kan man väl inte hämta längre. Den ingick väl i essential (eller vad det hette)
har du uppgraderat w10 från win7 eller win8 så finns den fortfarande med
kolla under program
Annons
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.651512/5-grymma-och-gratis-verktyg-for-videore
digering

Jag har Moviemaker, men den är på 50 mb så jag kan inte maila den
du han före mig PerAsk med den länken till pcforalla

Jag tar och testar VideoPad. Tack för hjälpen.
Då var jag klar. Projektet gick ut på att föra över delar av en vodeocasett (VHS) till en USBsticka i mp4-format. Tänkte då gå via CDC till stickan. Jag började med att testa om det gick att rippa CDC till MP4 genom att prova med en gammal film (Morrhår och ärtor). Programmet jag testade var HandBrake. Det gick utmärk. Tog min VHS och lämnade den för att få den till CDC. Att göra det kostade 300:-. Jag kunde få den till en USBsticka men det kostade ytterligare 200:- så det fick vara. Rippade mina 2 nya CDC:er till MP4. Klippte bort det jag ville ha till 8 små filer. Använde då VideoPad. Fick testa några ggr innan jag fick till det. Därefter satte jag ihop filerna med appen Foto. Tog lite tid men det var kul.
Tack BoboSlacke för den utförliga feedbacken.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem