Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

En solskenshistoria

En solskenshistoria

Jag har en liten historia att berätta. För 6 år sedan köpte jag en ny laptop (Lenovo) som innehöll W8.0 Den snurrade bra och blev så småningom uppdaterad till 8.1. Då började det hända saker. Bl.a funkade inte BankId, men som tur var kom ju Mobilt BankId, så livet gick vidare. Det var (tror jag) något med Flash. Så kom då W10 och även då rullade det på tills 1809 dök upp. Det verkade som att shutdownsekvensen ändrades eftersom jag tappade kontrasten på skärmen om jag fällde ner skärmen och drog ut strömkabeln innan allt stängdes. OK då fick jag väl vänta tills allt var nedsläkt innan jag stängde locket och drog ut kabeln. Samma med 1903-uppdateringen. Till slut kunde jag inte varken starta eller starta om datorn. Den började med startprocedurerna men efter en stund stod den bara och loopade. Den lilla ringen å skärmen bara snurrade. Då startade jag om den i felsäkert läge och se, den talade om att det var fel i windows startprocedur och undrade om jag ville ominstallera. Jag fick välja hur och valde att låta mina filer vara orörda. Det tog ca 4 timmar att få ner och installera operativet. Och jädrar det funkade. Fick en lista på vilka program och appar som plockats bort så jag kunde ominstallera dom jag ville ha. Lite meckande blev det men nu är den som ny. Heder åt Microsoft.
Antal svar på detta inlägg: 6
Datorer i ett nötskal... :)
inte dåligt att ha gått från 8.0 hela vägen till w10 och w10_1903
Nu missförstod du mig Göcke. Det problem jag fick redan på 8.1 följde med till 10:an hela vägen. När det gav upp helt och jag fick starta i felsäkert läge blev w10 1903 den version som installerades. Den installationen tog ca 4 timmar.
Annons
Nej jag misstog mig inte,BoboSlacke
att du hade problemet med dig beror ju på att felet inte åtgärdades. PÅ din dator. Hur länge du hade det spelar ingen roll.
att du inte fick igång bankidet, har med samma typ av problem. har man dem så kan de hänga med länge.

men det är onödigt att spekulera i vad du har haft för problem
Funkar det nu , var glad att det gör det.

själv så är jag motvalls med androidmobiler som inte kopplar upp sig med bilen

en företeelse som funnits i mer än 5år och borde varit lösta för länge sedan.
Men det är också värdsligt. och går att leva med.

Ha en skön fortsättning på sommaren
Hej Göcke....Det kanske är dags att byta bil
pererik38 , den här är 7månader gammal

men det är det samma med de äldre bilarna

nu väntar jag på en android uppgradering från samsung
en android auto från google som släpps för Sverige
och en mirrorlink som fungerar, samsung själva säger att det blev kajko på senaste utrullningen.
och en ny Microkod för infotaimensystemet (Blaupunkt)

Det roliga är att det är bara Windows som alla vill tracka.
i min värld så finns strulet hos alla

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem