Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows startar ej

Windows startar ej

Vid en Windows 10-uppdatering uppstod ett fel.
Detta gör att Windows inte kan starta. Felkoder finns, men inget man kan göra åt.
Hur gör man?
Antal svar på detta inlägg: 4
Eftersom du inte kan få igång Windows alls är det inte heller lätt att utröna vad problemet är. Jag rekommenderar dig att ladda ned en Windowsinstallation till ett USB-minne här: https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10.

Använd sedan USB-stickan för att starta datorn och påbörja en installation. Gå dock inte vidare med denna, utan välj i stället ”Reparera datorn”. Prova med en automatisk reparation. Fungerar inte det kan du använda ”Avancerade alternativ” för att komma åt lite andra möjligheter, som till exempel Systemåterställning.
har du löst ditt problem tomasc
Göke en dum fråga eftersom jag har fått samma problem. Efter många försök med starta så kom datorn igång och jag laddade ner länken på ett usb minne. Men vad har jag för nytta av det när skärmen är svart, och jag kan inte se innehållet på usb minnet?
Annons
Nu får du välja båke
Endera är skärmen svart. Då kan du inte ladda hem win10 till USB stickan, för det krävs ett fungerande OS

Startar datorn från usbstickan borde du ha grafik i skärmbilder. Eller ett val genom bootföljd. Osv

Sitter man inte själv vid datorn som har problem kan man bara ge förslag.

Win10 på usbstickan kan man använda på två sätt
Endera boota direkt från den och reparera
Eller köra setuppen direkt inne i win10 . Där kan man sen köra reparation

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem