Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Edge

Edge

Varje gång som jag stängt ned webbläsaren, t.ex. på kvällen, och startar den på morgonen igen, så måste jag logga in igen, t.e.x på Internetstart och andra ställen, som Norrköpings tidningar. Banken kommer inte ihåg mitt personnummer fast det är ikryssat att de ska minnas det. Andra sidor med, på nätet, måste jag logga in i på nytt.
Är det någon inställning i Edge som jag har glömt att ställa in? Och var isåfall?
Windows 10 och Edge
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

vet inte hur det är med CCleaner i Win 10 men i Win 7 har jag CCleaner men där finns med rutor för Cokies som man inte ska ha ibockade och då rensar den inte bort några Cokies alls. Det gör man för varje webbläsare som listas i den.

Är CCleanern konfigurerad att aotomatiskt med jämna mellanrum rensa datorn (vilket den är default när man installerar den) så rensar den datorn i bakgrunden utan att man vet om det och då försvinner cokies viket medför att man tappar inloggningar och får skriva in dem på nytt.
Jag tror den fungerar likadant i 10:an. Jag bockade ur några rutor i den, och får se om det "håller" längre nu
Det verkar funka nu, utom på några enstaka sidor
Annons

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem