Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Mac VS. PC

Mac VS. PC

Hallå i solstolarna!

På mitt jobb är vi lite sugna på att konvertera till Mac istället för PC. Emellertid finns det dock en duktigt stor käpp i hjulet! Vid frågan till SPCS om Mac var kompatibelt med deras programvara som vi använder, nämligen; SPCS Administration 2000 v.4.1 så lät sig svaret inte dröjas. Nej! Det går ej.. Nu förefaller det som om det är något slags standardsvar från deras support...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2


Correctamundo Rob!

Skrev ner antal bitar i inlägget, men som du förstår, ett rent misstag! Självklar t går XP i 32 bitar och betaversionen på Longhorn i 64 bitar.... Tror även att det finns en beta på XP som går i 64 bitar eller ?

Skit samma egentligen, huvudsaken var väl ändå att inkompabiliteten mellan PC och MAC är ett faktum, åtminstonde idagsläget....

// M
Hel Alla, (och ett litet extra hej till Minion ;)

Kan vi komma överrens om att skippa alla känslor i den här frågan och hålla oss till fakta? Jag är föga intresserad om vad som tycks och anses, att det är dyrt eller billigt med mera. Min fråga var från början väldigt enkel:

Finns det någon som använder SPCS tillsammans med Mac idag? Och i så fall, hur går det till?

Må så gott!

med ett hjälpmedel typ wine eller liknande. som emulerar pc på en mac.
Annons
Tack Göcke!

...men vad är wine? Har du någon länk som jag läsa på om det?



Bernsson....

Göcke är på rätt spår, men jag antar att ni kör SPCS över nätverket och att ni har ett gäng arbetsplatser i lokalerna ?

I så fall så rekommenderar jag INTE att ni kör wine.

wine fungerar klockrent som stand alone, men att börja labba med detta i en miljö, där ni som företag är beroende av att datornerna funkar klockrent, är inte att rekommendera....

Ett företag skall alltid eftersträva att hålla sin infrastruktur så enkel som möjligt, och framförallt inte skapa sig en miljö där problem som inte är önskvärda kan uppstå!

Att en Bildredigerare, AD, eller en bildbyrå vill köra MAC, det kan jag förstå, men vari ligger nyttan för er ?

Fredricio i all ära, men MAC har sina nackdelar.... och det kanske inte passar i alla strukturer....

// M
Nej du ska inte köra någon emulator för att köra ett affärssystem/ekonomisystem på det är alldeles för viktigt så finns det itne till MAC fortsätt använda PC.
Tack Rob!
Du förklarade det jag ville förklara, men mycket bättre.
(Använder man PC och det fungerar, byt inte, finns inget att vinna på att byta till (snobb-) Mac).

Bill Grind

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem