Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook express problem.

Outlook express problem.

Hallå IGEN därute.
Jag kan inte få igång Outlook express på min kompis burk, han kör XP 2005 Pro med Outlook express 6.

När vi startar så får vi bara upp: Det gick inte att ändraden aktuella identiteten eftersom ett av programmen inte kunde växla identitet. Stäng alla öppna dialogrutor i andra program och försök igen.

Efter vad jag har förstått så är det ett fel i registret men jag vet inte hur jag ska fixa detta.
Den är precis formaterad och nyistallerad så det är inte något "bakterie" som behöver pencilin.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

vet inte om detta kan hjälpa dej
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;318378

det finns en hel uppsjö av fel som kan härledas till installation och uppgradering.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;274017

Här får ni det på svenska.Lycka till
Funkade nåt av ovanstående? Lider själv av samma problem.
Annons
Använd inte outlook express det är en gigantisk säkerhetsrisk för datorn.

Använd thunderbird eller nått istället.
Hotmail är världens största,med 200 miljoner kunder.Man blir
inte störst,om man är dålig.
Hmm snart är thunderbird och webläsaren firefox lika stora som IE och outlook. Det kommer bli lika stora säkerhetsrisker i dessa program också... Ta t.ex. firefox där dom släpper uppdateringar oftare och oftare pga nyupptäckta säkerhetsrisker.
Leif Hotmail var först därför de är störst och därför att många tecknar ett sånt konto bara för att de registrerar sig i MS Passport.net.

Gmail lär gå om Hotmail när de väl öppnar upp för alla..

Sen är itne hotmail och Outlook Express samma sak.
Varför är outlook express en större riskmail än t.e.x. hotmail eller yahoomail och varför är thunderbird så säker jämförelesvis?
Slaks:
Pga tidsbrist samt att jag inte har "burken" hos mig vet jag inte hur det har gått, (har kört dubbelskift sen inlägget).
Men om du provar så kanske det ger mig en anledning att kolla på det har 20 mil att köra om jag ska fixa det nämligen.
Noflo: Tyvärr har jag installerat ett annat windows nu så jag kan inte prova. Är det någon annan som lyckas lösa det hela så skriv gärna det här.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem