Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Rädda formaterad HD

Rädda formaterad HD

Av misstag råkade jag installera ett nytt OP på fel HD. (klantigt, javisst, men hänt har hänt)
Nu funderar jag om det kanske går att återställa den på något sätt.

Kanske ni har några bra tips ?
/B
Antal svar på detta inlägg: 9
Det går men du kan troligen inte återskapa de delar eller hela filer med program som finns att köpa, då får du nog vända dig till Företaget i norge vad de nu heter som är världsledande på återskapning av förlorad data. Men att skicka disken dit för att bara undersöka hur mycket som går att återskapa kostar från 10000kr tror jag det är.

Men annars är det bara börja googla fick en hel uppsjö med olika program när jag googla men har ingen aning om hur bra de funkar.
just ja. sluta använd disken omedelbart åxå. varje gång du använder den som tex nu att köra OP:et på så försvårar eller gör det omöjligt(även om ignet är omöjligt bara du har pengar) att återskapa datan.
Ok, tack Rob.
jag skall ta och googla runt lite och sevad jag hittar.
Jag känner till företaget i Norge, men det är inte aktuellt, så viktiga var inte filerna.
Jag använder inte den HDn nu, jag var en slav HD som jag la in det nya OP. Det innebär att nu när jag startar datorn så frågar Bioset vilket OP jag vill använda.
Tack iaf.
/B
Annons
Går det inte bara att formatera om den och lägga in rätt OP??
Om nu inte filerna var så viktiga.
Eller vad jag missar jag.
Janne R du missar hela biten med att återställa förlorade filer :)
Ok, my wrong.

I dos fanns ett litet program som hette Undelete.
Kan det fungera?
Troligen inte eftersom det är för "Deletade" filer och itne formaterade och överskrivna. Och den största anledningen till att det inte skulle fungerar är att XP kör på NTFS(ok man kan köra på FAT32 men då är man inte frisk) och Dos körde på FAT16.
Hej!
Jag har med framgång lyckats återskapa data från några olika formaterade diskar med hjälp av ett program som heter "GetDataBack for NTFS"
Det finns också en version för FAT32...
Jag kan ju inte garantera att det löser ditt problem, men som sagt, för mig funkade det kanon.

LYCKA TILL!!!
Tack för ert stöd.
Jag har suttit sen i går kväll och meckat med Andreas förslag på GetBackData programmet. Jag har fått tillbaka en del, men tyvärr inte de filer som jag verkligen ville ha. Det var c:a 50-60 Gig musik och film, men de tycks vara borta för tid och evighet.
Nu skal jag nog sova några timmar.
/B

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem