Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur använda IR på mobilen

Hur använda IR på mobilen

Kan någon berätta hur man kan använda sin mobiltelefon med IR överföring till en laptop att koppla upp sig till internet. Man måste väl ha ett internetkonto (uppringt modem). Frågan kommer av att jag ibland är ute på fältet och skulle vilja kunna vara uppkopplad. Har inte råd att skaffa ett bredbandsmodem typ Vodafone eller Telia.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

eftersom 3g har högra hastighet än GSM telefoner så brukar det finnas en riktig browser i dem så man inte behöver wapa. Men det kan nog vara från telefon till telefon. Och så kan du inte köra över IR då för det är en flaskhals, utan du måste använda sladd.
Ok, tack.
Jag har en SonyEricsson Z800i, men den kan jag inte rekomendera om du är ute på fältet och vill surfa.

Skaffa då en Motorola A1000.
Då kan du lämna datorn hemma!

Annons
Nu är det löst. Man gör en ny fjärranslutning efter att man satt mobilen på IR läge. Då ser man mobilen som ett modem som du väljer. Du behöver inte ange användarnamn eller lösenord.
Din mobil skall ha GPRS och Telias uppringsningnummer är *9***1# Detta nummer kan du använda utomlands men då måste leveratören tillhandahålla GPRS. Vodafone funkar fint och samma nummer gäller för anslutning *9***1#
Så enkelt var det efter några timmars försök/läsning

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem