Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Mobil

Mobil

Måste man ha något abonemang för att skicka bilder med sin kameramobil? Kontantkort kanske inte duger?
Antal svar på detta inlägg: 9
Du behöver stöd för MMS i mobilen för att kunna skicka. De inställningarna får du från din operatör.
Jaha, då var det väl därför som det inte gick då. Kan Comviq fixa det även om man bara har kontantkort?
gå in på deras sida, vet inte hur skickandet till kontankort funkar men med abonnemang så är det bara att skriva i telefonnummer.
Annons
Hum av den framgår det att det skulle vara helt okej att sända bilder med kontantkort.
Fick du inställningarna för GPRS och MMS skickade till dig?
Kan vara så att du behöver ringa dem för att aktivera tjänsten, är så på abonnemang iaf. Och sedan skicka efter sms:en med inställningar i.
ring till comviq å be dom aktivera ditt abbonemang (även kontantkort) sen laddar du ner inställningarna sen är det bara att köra OBS! tror det kan ta upp till 24 timmar innan det bli aktiverat.
Nu har jag ringt Comviq och de sände mig ett sms som jag skulle spara. men det funkar ändå inte. När jag skickar så får jag bara meddelandet "Ej Tillgänglig Bärare". Vad betyder det?
Personen som springer med MMS:et var upptagen med någon annans MMS. så du får vänta tills han sprungit dit han ska.
Annars om vi ska vara mer serriösa så var det en dålig översättning av att du typ inte har någon signal till telefonen. Eller det den försöker kontakt inte kan kontaktas. det kanske är så att du har dålig GPRS teckning i ditt område, då MMS skickas över GPRS så kan det vara därför. Du kan ha teckning med telefonen för att ringa men det är inte samma sak som att GPRS:a.
Imorgon skall jag till Stockholm. Det kan alltså kanske funka där?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem