Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Internet

Internet

Det är så tröttsamt med alla de här förb... popup och spion program som fins över hela webben, har fått sånt virus som vill kapa min startsida som jag måste ha för att komma ut på netet men som tur är har jag nu special program som låser sidan, men det är inte rigtigt klogt att behöva såt program. Sen är det de här spyware som företagen döljer i sina gratisprogram och vill veta var du har surfat.
Antal svar på detta inlägg: 6
Håller med Johan!

Men använd Direct Connect, helt fritt ifrån sånt!
Hej Johan!

En bra idé är att du kan ladda hem Ad-aware som tar bort spionprogram. Tänk på att vissa program inte fungerar utan det spionprogram som följer med. Så det rekommenderas att du gör en backup (med en enkel knapptryckning i Ad-aware) innan du raderar spionprogrammen.

Ladda hem den från: www.lavasoft.nu .

Lycka till!

Alexander
Jag har Ad-aware och har t.o.m. laddad när den nyaste utgåvan av den o hittade 9 st spyware i datorn men att behöva att hålla på att uppgradera det helatiden e jobbigt, har oxo höjd säkerheten på Norton IS 2002, fick et JS.E.. virus när jag letade äfter film på dvx men fick massor av porr popup i stället har nu oxo program för att stoppa dom, hur kommer det att vara med dom nya 3-G mobiltelefonerna skal man behöva antivirus program o brandvägg i dom oxo?????
Annons
spionprogram finns i regel dolda i program som sprider upphovsrättskyddat material och diverse warez, alltså känns det som om du får skylla dig själv om din dator blir infekterad för att du försökt tanka hem det senaste spelet eller filmen.
håller med..................
t ex brukar Kazaa var fullspäckat med adaware. Skulle aldrig få för mig att lägga in det.
Angående ad-aware så tyckte jag att det missade massa spionprogram när jag använde det. När jag bytte till Superantispyware så hittade det massa skit som gått förbi adaware.

Ett tips för att slippa lite skräp är att läsa noga om gratisprogram före man installerar dem. Kolla vad andras erfarenheter i forum mm

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem