Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Amd 64 3000+ VS Intel 2.8ghz

Amd 64 3000+ VS Intel 2.8ghz

Hej, nu ska jag köpa en ny dator och jag undrar bara vilken av processorerna jag ska välja. Jag kommer spela lite spel på datorn men inte alls de mest krävande. Sen undrar jag också vilken har bäst kvalite? o.s.v
Antal svar på detta inlägg: 10
Om du har tänkt dig något mellan 10.000-15.000:-,kan du välja
vilket märke du vill.Det är en djungel,och omöjligt att råda dig.
Priset för datorn jag tänker köpa är 6000kr.
Paket:
-Amd Athlon 64 3000+ eller Intel P4 2.8ghz
-1gb DDR Kingston
-160gb HDD/8mb 7200rpm
-GeF fx6600 256mb/TV&DVI
-DVD+-RW brännare 16x DL
-LAN 10/100, Raid, 3D ljud
-Midit. 450w/2*USB panel
-Tangentbord, mus
Kolla här
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlon64-3000.html
Annons
Hej Micke, både jag och grabben köpte nya burkar i sommar och vi har Amd Athlon 64 3000+ soc 939, Geforce 9550 SE, 512 DDR och samsung 200gb HD och är väldigt nöjda med dom, går att köra alla spel hittills t.ex Battlefield, Battlefield 2, CS plus några till mindre krävande så jag kan varmt rekomendera Amd 3000+, lycka till.
Tack Benny, det får väl bli amd
Intels processorer lär håller högre kvalitet, men de är också dyrare, vilket innebär att du kanske får göra avkall på några andra komponenter.
Ja, jag la till 900 spänn för en tyst box, plus att jag la några hundra för en 250gb hårddisk. Priset blev 7300(uten skärm)
PerAsk: "Intels processorer lär håller högre kvalitet"
Jag menar absolut inte att vara otrevlig, men var har du fått den informationen från? Jag är bara lite nyfiken..
Hmm.. Det är ju allmänt känt att AMD:s processorer är betydligt snabbare än intels.. Kvaliteten tror jag inte det är någon märkbar skillnad på..
Nja det där med att AMD prollar är snabbare än Intel stämmer inte. Om du inte är Hardcore gamer dvs. För i spel stämmer det att AMD är snabbare men i kontrosprogram är det tvärtom. Så det beror helt enkelt på vad man ska hålla på med. Sedan har ju AMD en fördel i och med dess lägre pris.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem