Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Karantän

Karantän

Om jag får in en trojansk häst i datorn och sätter den i karantän genom att virusprogrammet Norton inte klarade av att ta bort den. Kan den i karantänläge göra någon skada på datorn? Har skickat filen till Symantec!
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Nej!
Bra kan jag få bort f-n skapet på ngt. vis?
Låt det vara,det kanske dör,om du inte vattnar det.Plocka inte ut
igen,för då är du torsken.

Jag tror www.trendmicro.com, har instruktioner hur du tar bort
om du kan namnet,ordentligt.
Annons
Kan du ej tömma karantänen då?
Fajjer provade det tidigare, men då fick jag till svar att filen inte gick att ta bort. Nu när jag provade då gick det lätt som ett lavemang. Fick bara frågan vill du ta bort denna fil för gott ur datorn. Jag svarade ja och den försvann! Märkligt, men jag har även skickat filen till Symantec som lovade laga den. Så vem vet vad som hänt, men nu är den borta i alla fal. Tack Fajjer!
Fajjer det var Symantec som varit in och grejat så det gick att kasta filen. Jag vet inte om det är till någon hjälp, men detta är filens namn; C:\WINDOWS\SYSTEM32\fvp.dll
Vad fvp.dll står för vet jag inte bara att Symantec skriver att den inte går att reparera! Här behövs någon som är hemma på olika filer och vad de står för. Vet du Fajjer så skriv och tala om!
Enda jag hittar om det filen är att den är en känd spyware downloader så är du säker på att du vill ha tillbaka den från symantech? :)
Putte Gunn!

Om du googlar på fvp/dll,så kan du stilla din nyfikenhet.
Kan aldrig drömma om att Symantec skickar en sådan fil.

Leif, nej Symantec hjälpte mig att få bort den! Jag uppmanades att skicka den till Symantec eftersom Norton Antivirus inte klarade av att laga den.
Tack för upplysningen och rådet Rob och Leif!
Har en fråga till angåede virus å sånt? Är det vanligt att dessa dataterrorister lägger in hela dll-filer? På en chat fick jag rådet att vänta en hel vecka med att plocka bort den från karantänen. Om datorn fungerade efter denna karantänvecka som den alltid gjort var det bara att ta bort den, men varför just en vecka?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem