Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ta bort virusprogrammen???

Ta bort virusprogrammen???

Hur skall jag nu göra? Får uppgift om att Norton segar ner datorn och att det går lika bra att köra den utan virusprogram!
Vad är rätt och vad är fel eller finns det inga rätt och fel?
Nog för att jag själv varit med sedan Amiga och Atari-tiden, men datarovärlden ändras ju i en takt som ingen hinner med. När man greppat ett kommer ett annat och man sitter med total värdelös kunskap. Göcke jag har lust att svära!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Om du går in Kontrollpanelen/Säkerhetscentral,så ska det lysa
grönt på alla tre ställena.Då är allt okej. PÅ skall lysa.

Går din dator trögt,eller......?

Vissa påstår att Norton slöar ner den,men det är nog nys.
Klart att måste ha ett virusprogramPutte Gun !!
Jag håller med dig att så fort man har kunskap om något så dycker det alltid något nytt Visst trögar norton ned men det fins andra bra och gratis program själv kör jag avast nu och det funkar bra.
Jag skulle ALDRIG avinstallera mitt antivirus program. Alla antivirus program segar ner datorn, men Norton är väl känt som ett av de "tyngre" programmen att köra. Men jag vill ändå påstå att det är fel att vara utan.
Annons
Leif är du ute och åker med mig, hittar ingen säkerhetescentral! Är det ett dataskämt typ att man skall placera datorn i kartongen för man är för dum att ha en dator!
Det finns ett gratis program som heter "AVG free edition " jag använder det själv , funkar jättebra. Det finns att ladda ner hos Grisoft.
Jag bytte till Nod 32 för ett tag sen och datorn blev faktiskt snabbare.
Läs här: http://sartryck.idg.se/Art/Virus_1_IW72004.html
Man måste ha XP och servicepack 2 för att ha något "säkerhetscenter".
Mitt förra inlägg riktar sig till Putte Gunn.
Putte Gunn!

Har du inte XP med servicepack 2,så ligger du risigt till.
Jag trodde alla hade det.
Jag har det men säkerhetescentral hittar jag inte!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem