Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

BREDBAND- Vilket??

BREDBAND- Vilket??

Vilket bredand e billigast o bäst ö har minst problem??
Antal svar på detta inlägg: 6
Om du går in på följande länk,så kan du kolla själv.Det beror lite hur du bor.www.alltombredband.se
Jag vet att många hoppar på Comhem men jag har varit kund sedan de startade 1999 i Göteborg och jag har haft mer störningar i min TV-mottagning än på internetuppkopplingen.
Telia är stabila. Glocalnet billiga men de kan du räkna bort direkt för det är för ostabila för att kunna kallas bredband. BBB funkar bra om man kör med VDSL eller fast, deras ADSL verkar strula för endel men funkar utmärkt för andra.
UPC eller som det även heter chello suger apa och är inget att ha.

Sen så blir det som Leif säger att det beror på var du bor eftersom det finns så många små aktörer lite här o var.
Annons
Chello har faktiskt skärpt till sig. Hade dom för några år sen och då gick det långsamt och det var driftstörningar så gott som dagligen. Har gett dom en ny chans sen tre månader och har en driftstörning. Körde en tp-test och fick 23,5 mbit ned och 0,95 mbit upp. Klart godkänt.

Dom är dock långt ifrån billigast.
körde chello för ca 1½ år sedan funkar klockrent i 3-4 månader sedan sluta det fungera varje helg och de sa att det var min utrustning det var fel. Endå kom de och bytte modem och tekniker som var där sa att modemet jag hade från början var skräp.
Sedan funka allting bra i ca 4 veckor sedan började det igen men inte lika ofta. Sedan bytte jag till BBB VDSL och det fungera klockrent utan några som helst problem.
Spray ADSL funkar fint för mig...inte så himla dyrt heller.

Ha de'...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem