Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nätverks tillbehör

Nätverks tillbehör


När man sitter i en mindre ring av bord för att spela o.s.v. vet någon om det finns någon typ av "rund" IP switch?

Har "googlat" runt men inte funnit något liknande.
Antal svar på detta inlägg: 4
Finns inga runda switchar vad jag vet vilket låter ganska dumt att skapa med tanke på att den skulle vara så platskrävande. Men om du provar så ser du att sladdarna går att böja och det påverkar inte FPS:en om de är böjda ;)

Men om du vill kan du ju alltid leta fram några gamla ISA nätverkskort med Coax uttag så kan ni köra Token ring nätverk men troligen kommer ni få jäkligt dålig FPS på det. Då bara en dator kan sända information i taget.
mogge
Router eller bredband router.
men använd inte WAN den kontakten då..
inga sätta något inställning heller..

Rob CX går väl bra men funkar inte bra med 32bit
Rob
Det var av anledningen att spara utrymme som jag skulle önskade mig en rund switch, och med rund menade jag då att RJ45 uttagen sitter runt om switchen, naturligt vis så kan man även tänka sig trådlöst men alla har inte den möjligheten .....

Token ring... mmm undrar hur vanligt det är i dag? Men det är helt fel för mig.

Gösta
Router eller bredband , nu var det inte riktigt det jag frågade efter. Men tack ändå för att du försökte.
Annons
Mogge jodå jag förstod att du ville ha en "rund" switch. Och det är troligen just därför det inte finns några sådana eftersom de skulle ta för stor plats. I skolor på företag och i hemmen så brukar man inte ha flera bord som står i en ring utan att man har Skrivbord efter väggar eller i öppna landskap så står de mot varandra på rader och all nätverksutrustning samlad på ett ställe och då ofta nära en vägg eller rack monterat då finns det inte utrymmer för något så skrymmande som en rund switch skulle vara. Eftersom du drar sladd från switchen i väggar eller efter taket och liknande.
Och på grund av att det är nästan den igenomgående utformningen på nätverk världen över så är det ingen som skapat en rund switch eftersom det aldrig funnits någon efterfrågan.

Ja jag behövde svamla av mig lite :)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem